Baltia talopaketit / Oldbuild OÜ

Hei talopaketin etsijä!

Varmasti on Balttiassakin kykyä tehdä hyvälaatuisia hirsitaloja onhan heillä vanhat tradiittiot.Itselläni ei ole kokemusta materiaalin tai työn laadusta.Tokkopa heiltä tilattaisi paketteja jos, laatu olisi huono.

Itse ostin hirsihuvilan ( täyd. puuasatoimituksella ) viime syksynä.Tilasin tarjouksia n.25:ltä valmistajalta.Hintahaitari oli valtava.
Huipussa rantasalmi n. 94 t E , tosin paketti hieman täydellisempi kuin muilla)
Konamin tarjous oli niinikään yli 80 t E.Baltian tarjoukset Ristiku ja TimoTofferi Baltichouse n 50 t E ( edelliseen pystytys ( jälkimmäinen paksumpi hirsi,mutta vain kehikko )Jos valitset Baltiasta tarkasta kuuluuko hintaan verot, ilmottavat usein verotonta hintaa mikä lisää kustannuksia n 20 %.
Päädyin STK-loghomesin toimitukseen ja olin todella tyytyväinen.
Hinta yli 50% halvempi kuin kalliimmat tarjoukset.Rakentajat kehuivat mateiaaleja erittäin hyvälaatuiseksi.Kaikki kommunikointimme tapahtui sähköpostin avulla, sain vielä hyviä neuvoja mitkä ratkaisut olivat parhaimmat (omat piirrustukset-tehtiin muutosmalli)vaikka esim. toinen hirsiratkaisu olisi ollut firmalle edullisempi.Eli tyytyväinen asiakas fookuksessa!
Joitain osia puuttui mutta ei ollut mitään vaikeutta , tulee hyvitys kun mökki on
valmis .Toimitus siirtyi vain parilla päivällä , johtuen materiaalin toimitusajasta.
siitäkin tuli heti ilmoitus.(tilasin talon elokuussa ja halusin toimituksen syyskuussa )Maksullakaan eivät pitäneet kiirettä , ehdin sen maksamaan
pankkiin kun ei laskua kuulunut.Nyt lähti uusi tarjouspyyntö samaan firmaan
toisesta rakennuksesta.
Nämä on omat kokemukseni , on varmasti muitakin hyviä, luotettavia ja asiakaskeskeisiä firmoja.Mutta omalta kohdaltani olen erittäin tyytyväinen tähän.
Miten valitsetkin , toivon että onnistut hyvin !

Ei pitäs vanhoja muistella. Kun - 97 tulin näille sivuille, menin onneton kirjoittamaan kieliopillisesti väärin,
cm oli muuttunut, sm. heti siitä tuli muistutus, En silloin vielä tuntenut mikä tämä Monta on. Pitäisi ensi oppia omat vieheet, ennen kun nokkii muita.

Me saimme varsin järkevän tuntuisen tarjouksen Baltia-taloilta kivirakenteisesta talosta, hinta sisältää alv:n ja myös maankaivuutyöt sekä perustukset.

Eikö täällä kellään todellakaan ole kokemusta em taloista? Kaksplussan keskustelusivuita olen löytänyt yhden ko talon rakennuttaneen ja oli ainakin toistaiseksi tyytyväinen hankintaansa.