Onko kokemuksia Bauhausin edullisista allas- ja suihkuhanoista? Onko hanoissa joitakin hyväksymisjuttuja, vai uskaltaako ottaa käyttöön minkä tahansa näissä yleisimmissä rautakaupoissa myytävän? Kokemuksia toimivuudesta kaipaisin myös.
No ainakin kesällä asennettu Granan wanhannäköinen allashana toimii erittäin hyvin ja on nätti.
Joo, paitti että kannattaa kattoa ainakin suihkusekoittajia valittaessa, että löytyy tuo turvatermostati. Esim juuri Granan sekoittajissa tätä ei ollut ja siinä nahka varassa ainakin tenavilla. Granoja meillä on vesoissa, jossa nahan polttamisessa on pienempi vaara.
Sais niissä ne hyväksynnätkin olla, että myös kestävät käytössä.Näitä hyväksyntöjä aina ei ole…Hyväksynnällä tarkotan tyyppihyväksyntää.CE-merkki on lähinnä tarra…
Turvatermostaatti? Kertoisiko joku hölmölle mikä se on ja miten sen voi tarkistaa Ja sama homma tuon tyyppihyväksynnän kanssa… Tai no myyjältähän se varmasti selviää, mutta kiva olisi ihan itsekin tietää
Hommaa hanat jotka ovat merkiltään sellaiset, ettei niiden kanssa tarvitse jälkeenpäin ihmetellä, sekoittajat ovat huono kohde säästämiseen.
Samoin kuin WC-istuin.
Turvatermostaattihan on sellainen, missä on se lämpötilan rajoitin eli sitä ei voi vahingossa pökätä "tuli"kuumalle vaan pitää painaa sitä nappia ennen kuin se menee yli 38 asteen.
Sekoittajista sittensen verran, että mikä se on se kunnon sekoittaja. Mulla on viimeisistä Oraksen sekoittajista ainakin sen verran huonoja kokemuksia, että en laittanut niitä joka paikkaan sen vuoksi. Edellisen asunnon keittiön hanasta lähti kromaukset irti ja oli vuonna 2000 rakennettu. Sama keittiön hana alkoi vuotaa sieltä juoksuputken juuresta, josta se kääntyy. Samoja kokemuksia anoppilassa. En ollut valmis maksamaan yli kaksinkertaista hintaa Oraksesta verratuna Graanoihin. Uudet (joskus ollut laadukkaita) Oraksetkaan ei mun kokemuksen mukaan pysy 10 vuotta hyvinä ja samalla rahalla voin usia Grana merkkiset 5 vuoden välein, jos ne ei ole hyviä. Oli muuten mun mielestä pareman näköisiä.
Niin ja sanottakoon nyt vielä tähän loppuuun, että Orakset on meillä suihkuissa, khh:ssa ja keittiössä, mutta molemmissa vessoissa on Granat eli en yrittänyt mitenkään omia valintojani puollustella vaan kerroin omakohtaisia kokemuksia. Granoista sen verran kritiikkiä, että lämpötilan hallinta ei ole yhtä hyvä kuin Oraksella eli kuumaa tulee heti sinne kuuman puolelle käännettäessä eikä juuri lämpene enempää vaikka käntää ääriasentoon.
Maria78:n kanssa olen samaa mieltä noissa WC-istuimissa. Toinen on meillä Ido Seven ja toinen on Monopoly. Monopolyn (Myllymäeltä) pikkuhuuhtelulla ei meinaa saada mitään alas ja kansi on klepura eikä se meinaa pysyä kunnolla ylhäällä. Ido Seven on hyvä, mutta en tiedä onko se hintaansa nähden muita Idoja parempi, mutta onpahan vähän eri näköinen.
Onko Bauhaus edullinen jos ottaa huomioon muista rautakaupoista irtoavat rakentaja-alennukset?
Joissain tuotteissa BH on edullisempi, muttei kaikissa tietenkään. Minulla itselläni on keittiössä ja kph:ssa FM-Mattssonin sekoittajat, en itsekään enää ostaisi Oraksia, niiden laatu ei tänäpäivänä enää ole sitä, mihin ennen on totuttu.