En kehtaa enää vängätä tätä asiaa enempää kun kerran olet päättänyt että paska mikä paska yhden oman kokemuksen perusteella… Itse tiedän kymmeniä kohteita joissa ei isompia ongelmia ole ollut joten voin esittää eriävän mielipiteen tähän! Ainakin täälläpäin on harvinaisen suoraselkäinen työpäällikkö ja hommat sujuu todella hyvin hänen kanssaan! Rekkulit menee läpi jos on oikee tarve jne…
Omalta osalta tämä vänkyy jääpi nyt tähän!
Ei tässä ole tarkoitus vängätä kenenkään kanssa onko paska vai ei. Meillä vika lista on todella pitkä, haukkuja sai kun asiasta valitti, viat jäi korjaamatta jne. Jos kävisit paikan päällä toteamassa ja näyttäisin sinulle kaikki kuvat ja kuulisit koko tarinan ymmärtäisit minua.
Varmasti jos uudelleen tekisin saman talon, ei lista olisi näin pitkä.
Meillä on ollut uskomattoman huono tuuri asentajan suhteen. Asiat olisi voitu korjata heti jos reklamaatiot olisi hoidettu mutta niin ei käynyt.
Saatan minäkin lopettaa kertomasta enemmän jos kokemukset ei ketään kiinnosta. N menetä yö unia jos joku kastellin valitsee. Itse en sitä suosittele eikä uudelle tontilleni nouse kastellia.
Ehkä jonain päivänä saan rakennus blogini julkiseksi nii paljastuu kaikki. Olen vaan kovin väsynyt tähän roskaan. Ehkä se vielä jonain päivänä helpottaa kun saan rakennettua perheelleni kodin.
Koskaan ei saa maksaa jos tulos ei miellytä. Jos heti alussa virheitä niin pitää todistetusti ilmoittaa että tulosta ei hyväksytä eikä mitään makseta ennen kuin viat korjataan. Raha on hyvä konsultti eli jos ei maksa niin korjaavat yleensä virheen. Aina kannattaisi palkata hyvä vataava työnjohtaja eli kansan kielellä valvoja, mutta se maksaa jonkin verran koska ammattilainen ei yleensä tee talkootöitä, ei ainakaan ventovieraalle. Tosin minäkin olen auttanut joskus “säälistä” (vaikka en ole ammattirakentaja) mutta rajansa silläkin koska silloin ottaa vastuun ilmaiseksi. Mutta mistä tietää kuka on ammattilainen? Jos joku kehuu ittiään niin ei yleensä ole koska vain muut kokemuuksesta kehuu ammattilaista. Tosin tuostakin on poikkeuksia koska “aina ennenkin on tehty näin-ihmiset” saattaa kehua hyvää “vanhan kansan ammattilaista” vaikka ei välttämättä nykytietämystä ja - tekniikkaa hallitse.
Juu… en minäkään tee muille ilmaista työtä millään hinnalla…
Sinäpä sen sanoit: ilmaisella työllä ei ole mitään hintaa!