Hintatietoja tallinnasta tässä

Siima&sotku ei taida edes ikinä olla käynyt venäjällä kun tuollaista potaskaa turisee, itse en muistaakseni ole siellä maksanut liki ikinä pyydettyä hintaa vaikka en muita kieliä osaakaan kuin(suomi ja englanti). Viipurintoriin tuo juttusi nyt sentään jotenkin pätee mutta sielläkin alennukset myyjä antaa omasta osuudestaan.

kyllähän niitä kaikille SULO VILEENEILLE tarkoitettuja litkuja joita myös maaleiksi kutsutaan on mm biltemassa ja suomen suurimmassa halpakauppa ketjussa myynnissä.esim biltemassa vitosen pönttö sisä lateksia reilulla kympillä.myöskin tallinnassa olis ollut täysin tuntemattoman tehtaan valmistamia litkuja reilusti alle tikkurilan hintojen.muutamalta kokeneelta ammatti maalarilta olen kysellyt arviota laadusta ja isojen valmistajien tuotteet arvostettiin aina laadukkaimmiksi.joten edelleenkin suosittelen lomalaisia jotka käytte tallinnassa oman auton kanssa ,niin ei muuta kuin auto täyteen edullisempia rakennus tarvikkeita.

Meillä on ollut tänä keväänä raksallamme useampia virolaisia timpureita ja laattamiehiä. Tosi hyviä ammattimiehiä, kaikki tehneet Suomessa hommia jo useamman vuoden. Ollaan puhuttu paljonkin hinnoista.

Sen perusteella epäilen onko kovinkaan paljon edullisempaa siellä tällä hetkellä. Aika mielenkiintoista, että vievät täältä sinne erityisesti Bauhausista ostettuja hanoja, kylppäritarvikkeita, heloja, sähkö- ja valaistustarvikkeita, jopa parkettia.

Parkettien hinta-eroista kertoivat, että siellä myydään aika usein halvoilla hinnoilla kakkoslaatua, jota täällä ei normaalisti kaupoissa ole ollenkaan. Ykköslaatu maksaakin sitten jotain ihan muuta. Laatoista totesivat, että täällä on niin paljon parempi valikoima ja hintoja joka lähtöön ettei kannata paljon sieltä tuoda. Jos vaikka K-Raudassa muodikas seinälaattaa maksaa vaikka 10,90/m2 en itsekään oikein ymmärrä miksi niitä pitäisi lähteä sieltä hakemaan.

Jotkut ovat tuoneet lukkoja. Kyselin lukkojen hintoja siellä ja sain suuruusluokkaa. Sen perustella Abloy-lukot sarjoitettuna ei pääse lähellekään esim Lukkokauppa.com:n hintoja.

Siihen käsitykseen tulin, että ainakaan pääkaupunkiseudulla asuvan ei juuri rakennustarvikeostoksille kannata Viroon asti lähteä. Jos Turun puolessa asuu, näyttää Byggmaxissa olevan melko edulliset hinnat perusrakennustarvikkeille. Meillä tuli melkein kaikki paketin (Jukka) mukana. Aukilaskettuna olivat paljon halvempia kuin kertarakentajan alennuksilla rautakaupoista.

Itse en ihan tuota väitettä usko koska olen viimeisten viosine aikana tuonut Virosta todella paljon rakennusmateriaaleja. Esim. LVI osat ovat vain murto-osan kotimaan hinnoista. Samoin esim. Vivacolorin hinnat. jonka Tikkurila omistaa on paljon edullisempaa kuin kotimaassa.

Tasoitteet , listat ym. kannatta tuoda Virosta esim. Espakista, ABC ehituksesta, Bauhof ym. liikkeistä. Matkarahat todella hankkii.

tikkurila tekee maaleja ties kuinka monella tuotemerkillä. Ei se omistus sitä tarkoita, että maali on samaa. harmony on harmonya vain, jos purkissa niin lukee. Halpa hinta = halpa maali. Eestissäkin. Ammatilaisille tikkurila valmistaa kolmella merkillä maaleja, siroplast, novaplast ja joku muu plast. Kaikki ovat eri hintaisia ja laatu niissä on kytköksissä hintaan.

Onko palstalaisilla näppituntumaa, mitä rakennustarvikkeita kannattaisi tuoda autolla kesälomamatkalta Saksan suunnalta? Joku luokkaa 200 kg tavaraa voisi kulkea kyydissä helpostikin.

Keskittyisitte hyvät rakentajat oleelliseen eli rakentamiseen. Kaikki mitä pystytte tekemään itse on selvää säästöä. Säästö on paljon suurempi kuin joku 200€ säästö kun hakee tavaraa tallinnasta. Ostan työkseni teräsmuotteja tallinnasta ja käyn siellä 2 kertaa kuukaudessa. Hintatason nousu on ollut siellä viime vuosina huimaa ja esim koneistajien palkat olivat vuonna 2004 n. 500€. Nyt tällä hetkellä tienaavat n. 900€. Eli keskittäkää ostoksenne suomessa johonkin laadukkaaseen paikkaan, josta saatte siedettävän alennuksen ja edullisen kotiinkuljetuksen.

Onko jollain viimeisiä tietoja että kannattaako materiaaleja lähteä hakemaan Virosta vaiko ei? Mistä niitä kannattaisi katsella, linkkejä?

Osaako joku neuvoa mistä saan osoitteita tallinnan rakennus tarvike kaupoista ?
onko lämpöpumput siellä halvempia ?
mahtaako siellä olla kauppaa josta sais vielä 100W lamppuja ?

kysyy kökar

tässä olis valitettavasti hiukan vanhentuneita maksettuja hintoja tallinnan k-rauasta [osoite tammsaare tee49].olin "oppaana"tuttava pariskunnalle 8.8.2009 ja kierrettiin muutama liike ja tuoreet rakentajat ostivat pientavaraa farmari auton täyteen.muutamasta kalliimmasta tavarasta kysyin hinnan ja tässä ne tulee.nordic duo 2300 wc istuin 178,90€. saman firman kova hitaasti laskeutuva kansi edelliseen 51,10€. oras safira 1030 hana 81.80€. stala pl-3 postilaatikko rosterinen 158.50€.näistä kaikista kaverilla oli tarjoukset suomesta ja sanoi saavansa edullisemmin virosta.pienessä tavarassa hinta ero oli havaintojen mukaan isompi.kyseisellä viikolla oli aivan sattumalla k-rauassa ja espakilla normihintaisessa hyllytavarassa -20%alennus.olispa hyvä jos saataisiin etukäteen tänne suomeen tieto näistä alennus päivistä esim tämän palstan kautta. itselle ostin ainoastaan hinnakkaan "kynnysmaton"nimeltä porivaip 50*80cm hamat outline 60.30€ takuu aika 10V,ja täytyy sanoa että on kyllä hintansa väärti kenkien putsaus alusta.painava ettei taatusti tuuli liikuttele ja totisesti kestävän oloinen ja millään ruohomatoilla et saa kenkiäsi niin puhtaaksi.olen katsellut vastaavia suomesta mutta eipä ole tullut vastaan.

viime viikonloppuna pistäydyttiin ilman autoa tallinnassa ja huvikseen käytiin uudessa bauhausissa,ensimmäinen havainto oli todella pitkät aukiolo ajat pyhä aamunakin liike aukeaa klo8.00. seuraavaksi käytiin bauhof liikkeessä siellä pisti silmään että ruohonleikkurit on esillä talvellakin ,lähimmän vuoden sisällä uuden ostaminen on ajankohtaista joten raapustin hintoja ylös .partner p56-190 dwa 460€.partner p51-625 cmda 345€ [bauhausissa partner p46-450c 243€)bauhoffin hinnat olivat jonkinlaisia tarjous hintoja,en vielä kysynyt tiukkoja hintoja.onkohan jollain lukijalla näistä malleista kokemuksia.kaikki yllä mainitut koneet ovat itse vetäviä ja kerääviä koneita.

Näitä kun alat kahlamaa ja soittamaan.

http://www.matkailu-opas.com/tallinna-rautakaupat.html

en suosittele näin vaan mennä sinne hakemaan ilmalämpöpumppu. heti kun puhut suomea - hintaan tule lisäys + 20 % vähintään.

Muuten muistatko sitä että jos asennat itse - et saa mitään takuu.

Voin autta osta sieltä - asennuksen kanssa - ilman ALV (EU sisäinen kauppa). mutta silloin ota yhteyttä suoraan minun. kerron lisä silloin

Ilman ALV = ilman kuitti, ilman takuu. EU:n sisäinen kauppa ilman alvia on yritysten välistä, agatähtipojat ovatkin vissiin erilaisia "yrittäjiä"…

Jos haluu Suomea halvemmin rakennustarvikkeita niin kannattaa tutkia myös Aliexpressistä hintoja. Usein postikulut on maksuttomia ja jos on alle 23 euron tuote niin ei joudu maksamaan alevejakaan. Tosin sama pätee myös tallinnaan. Ei virostakaan saa periaatteessa maahantuoda tietyn rajan jälkeen remonttitarvikkeita. Voi tulla yllätyksenä että tullit ja ALV joutuu maksamaan satamasas kun on tulossa lastin kansas takaisin Suomeen.

>> Viestin lähetti https://www.tarjoushaukka.fi/ >>