Ilmalämmityksen uusiminen

Hei
Mitä vaihtoehtoja minulla on päivittää kotini ilmalämmitys järjestelmää? Kaipaan mielipiteitä. Kodissani on vuonna 1981 käyttöön otettu ILA-15 ilmalämmitys ja lämmöntalteenotto. En halua odottaa kun joku laukeaa vaan haluaisin kesällä uusia järjestelmän. Olen kuullut että Forssalainen lämpö Iivari olisi vastaava järjestelmä? Onko kenelläkään siitä kokemuksia?
Entä jos haluan säilyttää lämmönjaon ilmateitse vanhoissa kanavissa onko muita vaihtoehtoja?
Olisiko jopa samoissa kanavoissa mahdollista kesällä puhaltaa viileää ilmaa?

Ainakin vielä vähän aikaa sitten Oltik Oy modernisoi saman sukupolven Upovareja hyvällä menestyksellä. En tiedä onko Tikkanen jo siirtynyt eläkkeelle, mutta häneltä voinee kysyä asiasta. Googleta Oltik Oy yhteystietojen osalta.

Se on siellä Forssassa sama mies ( Yritys on Niemi& Kari) pyörittää sitä lämpö iivari hommaa, kun tekivät aikoinaan lämpö professori merkkistä( Rakennustuote)ilmalämmityskonetta.Eipä sitä ilmaa paljon voi jakaa kuin putkien välityksellä Kyllähän vanha putkisto siellä toimii,mutta kylmän ilman kanssa voi tulla ongelmia jos putkistoja ei ole eristetty hyvin. Itselläni on tuo professori 10-laite, vm. 1983.

Eihän siinä itse ilmalämmityslaitteessa ole kuin kolme puhallinta jotka pyörivät ja lämpöpatteri.