Esimerkkinä tuo väliseinähomma. Kysy, paljonko hinta tippuu, jos jätät väliseinät paketista pois ja selvitä, paljoko sama roina maksaa itse hommattuna. Eron suuruus ja suunta riippuneekin sitten toimittajasta. Ihan pienistä eroista en lähtisi puljaamaan, koska on se vaan helppoa kun se tavara tulee sinne pihalle ihan ittekseen… Isommat kokonaisuudet kannattaa toki miettiä.
Omalla kohdallani tämänhetkinen toimittajani on jopa yllättänyt hinnoillaan, myös pakettiin kuulumattomissa osissa.
Perimmäiseen en osaa vastata, koska en enää muista mikä se oli, enkä varmaan osaisi muutenkaan
Mr.ElMacolle: Jep. Tällainen vertailu täytynee esimerkiksi väliseinien osalta tehdä. Ajattelin vain, olisiko joku tällaista vertailua jo tehnyt tai osaisiko muuten sanoa hintaerojen merkittävyydestä. Kilpailutamme luonnollisesti talotoimittajan ja aikaa on tehdä hintavertailuja muutenkin, joten ehkä tartumme itse härkää sarvista.
No jotain… Valitettavasti mitään muuta ei oo tähän hätään, noita on kyllä laskettu enemmänkin… Eli, erään töllin osalta seinäeristeet pois jättämällä ja itse hankkimalla olisi säästänyt n. 50€… Mutta, ne olis sitten pitäny hakea ihan itse, joten se siitäkin säästöstä. Mutta varmuudella löytyy säästökohteitakin.
saattaapi olla niinniin että saatte väliseinärungot suht. edullisesti jos otatte ne paketin mukana… Muutenkin kannattaa kysäistä omalta? rautakauppiaalta/kauppiailta(parempi vaihtoehto) josko toimitus tehtaalta(oli se sitten mitä vain rakennustarviketta)olisi suoraan tontille… siitä ne tykkää yleensä sen verran että hinta putoaa selvästi… elikkä eipä tavara ole heitin nurkissaan ja saavat silti siivunsa(pahus)…