Kannustalo: Vihervaara

Kaikki kokemukset ja näkemykset aiheesta kiinnostavat. Saatiin juuri tarjous Vihervaara 173 mallista. On hieman erilaisempaa, eikä kamalan hintavaa. Kertokaa mielipiteitä..

Mitähän hintaluokkaa teidän saama tarjous on? Itsekin olemme kiinnostuneita vihervaarasta. Mietinnässä on vain että kannattaako ostaa pakettia vaiko palkata muutama timpuri rakentamaan pitkästä tavarasta. Varsinkin kun tarkoituksena on itse tehdä mahdollisimman paljon oman osaamisen puitteissa.

Alle satanen oli tarjous… Minusta ihan kohtuullinen, kun tuossa kannustalon työtä niin paljon kuin mahdollista ottaa ja kaikki puutavara sisältyy. EIhän se ole aito Vihervaara jos pitkästä tekee… piraattituote tulee. :frowning:

Kyllä nyt talotehdas saa onnitella itseään kun brandays (olipa hirveä sana, täytyy yrittää suomeksi, siis merkkituotteistaminen) on onnistunut niin hyvin, että ilman talotehtaan palikoita puhutaan piraattituotteesta.

Näin on…vähän kun pullovesi.Sitä on kiva juoda kun se on määrätyn merkkistä, vaikka samaa ainetta,jopa parempaa tulee monesta hanasta suoraan

Pilvenhattara "EIhän se ole aito Vihervaara jos pitkästä tekee.. piraattituote tulee."

Mikä h......i on "Aito Vihervaara". Et kai uskottele itsellesi, että noissa olisi jotain aitoa alkuperäistä. Koko mallistohan perustuu pastisseihin.
Kun unohdetaan pyrkimys aitouteen tai alkuperäisyyteen, Vihervaara, Ainola, Rauhala, Onnela jne messuilla olivat ihan kodikkaita ja näyttivät taloilta eikä kanikopeilta.

Mutta viimeinen asia mitä näistä K-Talojen perinnemalleista tulee mieleen että olisivat jotenkin alkuperäisiä. "Alkuperäisinkin" eli Ainola oli saaristolaismerikapteenin suunniteleman kodin kopio, eli se siitä aitoudesta.

Eli tarkoitin todella mitä kirjoitin… En ole vielä nähnyt näissä itse tehdyissä “Kannustaloissa” samanlaista kun tehtaan tavara… Voihan niitä yrittää matkia taitojensa mukaan, mutta mielestäni erottuvat aidosta Kannustalosta, jossa listojen paksuudetkin tehtaan omien mittojen mukaan. Itse olen vakaasti sitä mieltä et aito Kannustalo tai sitten oma piirretty versio. Miksi lähteä sitten matkimaan talofirmaa? Minun silmiin eivät ainakaan samalta näytä…

Jep. Suosittelen Kannustaloa ja kun laitat siihen vielä Puustellin keittiön niin olet maksanut ihan riittävästi "brändistä". Mulla ei ollut mitään mahdollisuutta ostaa ko. taloa, mutta voin sanoa varmasti että en maksanut "turhasta". Oma paketti (162m2) maksoin 62000€ suurelementit asennettuna ja tiilikatto päällä eli onhan siinä aika suuri hinta-ero 100 000€:oon

Niin, useimmat meistä kertarakentajista löytävät sopivan mallin jonkin talotehtaan vakiovalikoimasta ja hyvä niin. Silti puhuminen piraattituotteesta tässä yhteydessä on aika lystikästä kun kaikki talot on tehty samoista materiaaleista kuten puusta, tiilestä, kivestä, betonista, teräksestä, muovista, eristeistä jne., jotka kaikki tulevat samoilta toimittajilta.

Mutta ehkä tässä onkin nähtävissä tuleva kehitys. Ehkä joskus talojen myynti-ilmoituksissa lukee, että myydään aito Auervaara, Iltarusko, Pilvenhattara, Pullantuoksu... jne. Markkonointihan perustuu enemmän mielikuviin kuin itse tuotteeseen.

Vielä kommentti tuohon piraattijuttuun. Käsittääkseni Kannustalot on kopioita suuren ameriikan raitin taloista. Laadullisesti varmaan ihan hyvää puuta ja kipsilevyä. Oletan, että tuskin tulee pettymään jos Kannustalon hankkii. Maineeltaan hyvä ja luotettava talopaketinvalmistaja, joka myy mielikuvia kuten kaikki muutkin pakettitalon toimittajat.

Kai suurin osa paketeista on ihan hyviä.Osa vaan tehdään paremmin, ja osa huonommin.Eli siitä työstä tulee eroja.Vähän hupaisaa on tietysti lueskella joskus talofirmasta,joka kehuu itseään äärettömän laadukkaaksi, ja pääosin toimittaa vain rungon, josta sitten omin avuin jatketaan talon tekoa.Tällöin torpasta voi tulla tosi hyvä tai täysi susi riippumatta siitä kuka palikat pihalle toi.