Siis mikä maksaa kivitalon rakentamisessa enemmän kuin puutalon? Ja tässä tarkoitan oikeaa puutaloa, esim. hirrestä. Mikä siinä kivirakentamisessa on niin paljon kalliimpaa? Ne (kivi) talopaketit ovat huomattavasti halvempia kuin esim, hirsitalopaketit mutta neliösummaksi tulee helposti jopa 1000€ enemmän. Jos molemmat varustaa saman tasoisesti niin mihin se erotus menee?
Jos tehdään täystiilitalo ja jätetään sisäpinta ihan tiilelle,niin mun käsittääkseni hintaeroa puutaloon ei ihmeemmin tule. Varsinkaan jos on tarkoitus tehdä vähän pienemmillä u-arvoilla koko torppa.
Jos taas tehdään harkkotalo, niin siinä maksaa se tasotus…Mutta kai ne suurimmat erot tulee siitä, että varusteissa on eroja.
työtä on kivitalossa v…tusti enemmän. Samalla työllä tekee 2 puutaloa.
vastauksena kysymykseen “Liikevoitto” mutta esim.Harkkotalo ei suinkaan
tule kallimmaksi puutaloa oikein toteutettuna
“Harkkotalo ei suinkaan
tule kallimmaksi puutaloa oikein toteutettuna”
Heitäppä hiukan faktaa. Tuo nimittäin ei pidä paikkaansa.
Lasillinenpv, kerropas mitä tarkoitat tuolla?? Me kun ollaan kyselty ihan näitä harkkotalojen jälleenmyyjiltä niin nekin on sanoneet että tulee kalliimmaksi. Mutta keltään ei ole saatu kunnon vastausta että MIKSI!! Kun kysytään tätä, niin alkaa aina selostus siitä miten hyvä materiaali harkko on jne…
Tähän mennessä, kun kivirunko on jo pystyssä voin sanoa, että jo sen pystyttäminen maksaa enemmän kuin vertauksena puurakenteiseen. Työ siinä lähinnä maksaa. Itse tehtyjä tunteja tulee hirmu vähän kun ei itsellä ole yhtään muurarin vikaa eikä aikaa opetella. Ja se paljon puhuttu seinien tasoittaminen tulee vielä maksamaan jatkossa lisää meille. Myös perustukset ovat hieman jöötimmät/kallimmat kuin ihan perus puurunkoisessa.
Lyhyesti, työ maksaa. Jos oikeasti voit tehdä koko rungon tasoituksineen itse omilla tunneilla, pääset aika lähelle puurunkoisen hintoja...
“Lyhyesti, työ maksaa. Jos oikeasti voit tehdä koko rungon tasoituksineen itse omilla tunneilla, pääset aika lähelle puurunkoisen hintoja…”
Niin… Eli puhutaan siis jo ammattimiehen omasta talosta…
Mutta harkkotalossa maksaa tasoitukset. Molemmin puolin. Puutalossa kun tulee sisälle yleensä kipsiseinää jonka voi tumpelokin tasoittaa niin onhan se selvää että säästöä tulee. Ja koskee myös ulkovuorausta.