Onko tietoa /arvioita paljonko on kost. tilojen tasoitus /laatoitusten neliöhinnat pirkanmaalla??
Samaa tietoa olen minäkin etsimässä. Tai oikeastaan laattamiehen nimeä, joka tekee hyvää jälkeä ja tulee silloin töihin kuin on sovittu. Lisäksi hinta olisi edes kilpailukykyinen.
Vai onko tällainen "laattamies" ainoastaan urbaanilegenda..
Työmaana ok-talon laattatyöt, about 100m2 lattiaa ja seinää 40m2. Missä hinnassa työn osuus pyörii?
Tuollainen määrä vie työaikaa vähintään kuukauden, jos ei ole paljon erikoisuuksia, porrastuksia tms. Todennäköisesti 1,5kk = 240h ja 30h/€ jos meinaat ammattilaisen laittaa asialle. Hintaa silloin noin 7000€. En usko että lasku tulee olemaan alle.
Ammattimies tekee tuon sata lattiaa ja 40 seinää. noin neljässä päivässä, Urakka tahdilla.
Turha lähteä laskemaan tunti hintoja tästä viestistä. Ja tuohon aikaan kuuluu vain laatoitus ja saumaukset. Vesieristykset nostavat päivällä arviota.
Saahan ton tehdä tunti homminakin puolessatoista kuukaudessa, mutta tuntipalkkaa ei kannata kovin korkealle nostaa. ja ei varmaan työn laatukaan taida kovin hääviä olla jos pitää puolitoista kuukautta laatoittaa esim. wc,eteinen,keittiö,takkahuone,kodinhoitohuone,tuulikaappi.pesuhuone,sauna.
Noistahan se jo alkaa kertymään normi talon laatat, jos talossa useampi wc/suihkutila. ollaan jo komeasti noissa neliöissä. Jos pääsette hinnasta ja laadusta sopimukseen ammattimiehen kanssa se tekee sen viikkoon urakalla. Voitte miettiä kannattaako palkata jotain muuta joka käyttää siihen puolitoista kk. Ja tottakai se urakka mallin neliö hinta tuntt kovalta alussa verrattaessa kaveriin joka tekee sen halvemmalla tunti hinnalla, mutta käyttää siihen 1,5 kk. Mitä kaikkea voisitte tehdä sen viiden viikon aikana, jotka jää, kun ammattimies on käynyt paikalla, vaikkakin kalliilla neliö hinnalla.
Ja en ikävä kyllä ole pirkanmaalla.
Jopa olet melkoinen veikko, taidat laatoittaa oikein ammatiksesi. Tiedoksesi, vesieristäminen on luvanvastaista työtä tänä päivänä. Jokainen voi tehdä tavallaan, mutta kun ongelmia ilmenee niin vakuutusyhtiö muun muassa nostaa kädet pystyyn.
Ammattimies tekee tuon sata lattiaa ja 40 seinää. noin neljässä päivässä, Urakka tahdilla. Turha lähteä laskemaan tunti hintoja tästä viestistä. Ja tuohon aikaan kuuluu vain laatoitus ja saumaukset. Vesieristykset nostavat päivällä arviota.
Ja takuulla hyvää tulee. Oletkohan katsonut liikaa remonttireiskaa, kyllä heiltäkin oikeasti kuluu aikaa enemmän kuin ohjelman pituus.
"Tiedoksesi, vesieristäminen on luvanvastaista työtä tänä päivänä."
Johnny73, onko laki muuttunut tänä päivänä vai onko se voimassa vain tänä päivänä vaiko vasta tullut voimaan tänä päivänä? nimim Epätietoinen kyselee.
Vesieristämisestä,olen ymmärtänyt myös, että vaatii rakennusluvan. Mutta olen täältä saanut myös vinkin, että kunnon altaallisen suihkukopin käyttö ei vaadikaan enää sitä sitten?
"...suihkukopin käyttö ei vaadikaan enää sitä sitten?" Niin mitä? Anteeksi kuinka?
No eihän nyt kylppäriremppa rakennuslupaa vaadi, jos tiloja ei muuteta käyttötarkoitukseltaan. Jos jotain, niin homma pitää tehdä oikein, sertifikaatit ovat vain sellainen "todiste" siitä että osaa, tai ainakin pitäisi osata.
Ei vesieristeen tekeminen vaadi rakennuslupaa, mutta kiinteistö- / taloyhtiöissä vesieristyksien teko vaatii isännöitsijän tai hallituksen luvan. RakMK C2 mukaan märkätiloissa ( tila missä on lattiakaivo) on oltava vesieristys käytettiin suihkukoppia tai ei. Vakuutukset eivät korvaa rakenteellisista virheistä johtuvia vesivahinkoja oli eristyksiä tai ei. Siloin jos vesieritys olisi putkivahingon yhteydessä estänyt vaurion laajentumisen, yleensä keskustellaan korvauksen laajuudesta / -maksusta.
Aika tekijä saa olla jos päivässä kiskoo 140neliötä vesieristettä=)
Vesieristys on luvanvaraista jos taloyhtiö sitä vaatii, eli kaikki ok-rakentajat saa huoletta itse sitä sutia…
Jos vahinko sattuu, vakuutusyhtiötä kiinnostaa enemmän eristeen kerrosvahvuus, eikä sertifikaatit
Itselläni menisi kyllä pariviikkoa tuollaiseen laatoitukseen, avaimet käteen perjaatteella, oikaisuun ja eristämiseen viikko lisää…
Kuten aiemmin mainitsin, ei vesieristyksen teko ole luvanvaraista. Eristystyötä saa tehdä kuka tahansa. Sen sijaan rakennuttajan kannattaa vaatia ammattimiehiä vesieristytöihin. Todistukset (sertifikaatit) eivät takaa työn laatua, mutta ainakin todistuksien haltija ovat käyneet koulutuksen tähän hommaan. Tarkkana täytyy olla, kerrospaksuus on tärkeä ja lattiakovojen asennukset sekä kulmien ja nurkkien harsotukset yms…
“Ammattimies tekee tuon sata lattiaa ja 40 seinää. noin neljässä päivässä, Urakka tahdilla.”
olen kyllä samaa mieltä, jos puhutaan asiansa osaavista AMMATTILAATOITTAJISTA. tiedän ammattilaatoittajia jotka laatoittavat urakalla 3 kerrostalokylpyhuonetta (seinät+lattia) eli n.70m2 10-12h päivässä. ja kuten eräs totesikin “Ja takuulla hyvää tulee”.
Lattiakaivon kannen asentaminen laatoitukseen näyttää olevan ylivoimainen urakka. Jostain syystä vesi jää seisomaan kannen viereisille laatoille. Vaikka annoin määräyksen asentaa kehys 2 milliä alemmaksi kuin viereiset laatat, niin ei vaan onnistu. Onko tähän hyviä neuvoja vai pitääkö ruveta itse tekemään…
Pm hyvä! "Onko tähän hyviä neuvoja vai pitääkö ruveta itse tekemään..."
Kysymyksesi sisältää jo sen hyvän neuvon.