Kosteantilan ovi

Moment: Kysymyksessä on lasiovi. Eli ei puinen, jossa on ikkunoita.

Bau joku haus? näkyi olevan kokolasi-ovi noin 130e kpl.

Sama homma mulla. Otin yhteyttä Profin-yritykseen, joka tekee lasiliukuovia ja sanoivat että esim japanilaiset kylpylät käyttävät heidän oviaan... Skalalata kun kyselin, haistatti edustaja mulle ja sanoi, että vain hullu asentaa liukuovea kosteaan tilaan! Mutta jos tilan ilmastointi on huolella suunniteltu eikä vesi edes lio lähimain ovea, miksi liukuovi olisi p-stä.

Prifin-ovi on hienosti tehty, hintaa toki on tarpeeksi.

olen aikeissa tehdä ensi kesänä kiinteät ikkunat itse,ostan kolmelasista ikkuna-elementtiä 50 e neliö maksaa,enkä laita edes karmeja vaan asennan elementit,hyölättyjen lautojen väliin,niin,että jatän lautojen ja ikkunareikien väliin n.sentin raon jonka täytän uretaanilla,näin tulee tiivis ikkuna,ikkunapellin kantin laitan lasiin kiinni,jätän pienen raon jonka täytän sopivalla eristysmassalla,ikkunapellin alle laitan vielä uretaania eristeeksi,vaivaa tietenkin on mutta hinta murto-osa valmis-ikkunasta,vpoisihan tietenkin ostaa karmilankkua,mutta näin olen ajatellut ne tehdä,en vielä ole varma laitanko ollenkaan tuuletus-ikkunoita,kun lämmöntalteen-otto kuitenkin tulee ja ilma siten vaihtuu,ehkä laitan vanhempien makuuhuoneeseen tuuletusluukun.

Löytyykö sauna ja pesutiloihin sellaisia koko lasisia ovia, jotka eivät tarvitse karmia. Itse en sellaisia täältä netin välityksellä löytänyt,kuin aina ilmestyi ruudulle sama ovivalmistaja vaikka piti olla eri firma. Eikö täällä kotomaassa ole, kuin yksi ovi valmistaja, joka netistä näkyy. Toivottavasti, joku täältä on asiaan paremmin vihkiytynyt.Itse en ala ovia tekemään. Toivottavasta täältä apu löytyy.

Lasiliikkeestä lasi, sieltä myös saa saranat ja lasiin tietenkin työstetty paikat niille. Pelkät saranet sitten kiinni aukkoon.

Teehän aukkojen pielet suoraksi,ovea melko vaikea säätää jos saranoilla suoraan aukon reunaan kiinni.

Kyllä niitä kohtuudella ainakin jotakin mallia pystyy säätämään, mutta tietenkin kamanat kannattaa olla pasissa ja muutenkin mitoissaan.