Otteita arvoisa iines, sinun kommentistasi.
"...että jos jostain muualta kuin suomesta ostettuna samasta tavarasta voi saada täysin saman hyödyn ,niin kyllä minä sen hyödyn hyvillä mielillä otan! yrittäjä perheenä maksamme kyllä jos sen s...tananmoiset verot ja menot ja niin moneen kertaan, että mun puolesta ne joilla sitä rahaa näyttää olevan , niin kaikin mokomin ,ostakaa suomesta ja kalliilla ja suosikaa isänmaallisuutta rakentamisissanne. "
Ihmettelen kovin paljon ja suuresti, että NIMENOMAAN yrittäjänä (yrittäjäperhe, kuten sanoit) et näe metsää puilta, vaan ainoastaan oman piskuisen yrittäjä-napasi.
Mitenkäs, jos sinun, yrittäjän, tuottamia tuotteita/palveluita kaikki hamuaisivat sieltä Virosta, Venäjältä, kiinasta... mistä vaan halvemmalla sais?
-Luulisi nimenomaan (pien)yrittäjän ymmärtävän isänmaallisuuden, tässä yhteydessä.-
Mutta niinhän se usein on; oma pikku-pikku-napa ja sen ympärillä tapahtuva on niiiin tärkeää, ettei ehdi/jaksa/viitsi/kykene ajattelemaan mitään/ketään muuta.
Ja vielä, ihan omasta puolestani kommenttiisi:
"Jos jotakuta huollettaa se, että kuinka isänmaallisesti ihmiset rakentaa talonsa, taitaa heitä henkilökohtaisesti ns. vi...ttaa jos jotkut saavatkin enemmän samalla rahalla, kuin mitä he itse ovat rakentamiseensa sijoittaneet."
-Ei, minua ei vituta yhtään se, että olen pyrkinyt isänmaallisesti ajattelemaan ja toimimaan myös tässä asiassa, eli oman kotini rakentamisessa. Kukaan, ei kukaan ole saanut "enemmän" rahoilleen vastinetta. Minä olen saanut juuri sellaisen kodin, kuin mitä olen halunnutkin ja perheemme on halunnut. Enempää ei kerta kaikkiaan voi saada; ei edes rahalla, eikä edes Virosta.-
Tämä tästä nyt tälläerää osaltani.