Kustannusarvioon tartteis vähän jelppiä.
Talon suunnittelu on tällä hetkellä sillä mallilla, että neliöitä tulisi suunnilleen 96 (+yläkertavaraus).
Ollaan varattu LVIS-töihin 30 000 eikkaa. Vesikiertonen lattialämmitys sähköllä, perustaso sähkössä, ilmastointi lto:lla. Tarkoitus olisi tehdä mahdollisimman paljon itse. Mahtaneeko riittää tuo kolme kymppiä?
Meillä kustannusarvion tekemisessä auttoi vastaava mestari. Joko sinulle on vastaava hankittuna?
Tai voit tulevilta urakoitsijoilta kysyä suuntaa antavia hintoja.
Tuo 30 ke riittänee, varsinkin jos vedätte +eristätte itse ilmastointiputket.
Vastaavaa mestaria ei ole vielä palkattu. Tontista on vasta esisopimus tehty ja kunnassa suunnittelutarveratkaisupaperit menossa. Tonttikauppojen jälkeen olis tarkoitus palkata vastaava mestari.
Näin oltiin ainakin aateltu, että ilmastoinnit vedettäis ite ja eristettäis.
Vesikiertoinen lattialämmitys sähköllä...???
Eihän siinä ole tolkkua. Jos meinaa lämmittää töllinsä sähköllä niin eikös kannattaisi vetää pelkät kaapelit lattiaan? Tulisi melko paljon halvemmaksi...
Sähköllä tosiaan lämmitetään vettä joka kiertää lattiassa. Koska itsellemme talon rakennamme, voimme siis helposti vaihtaa tulevaisuudessa lämmitysmuotoa.
Tuleehan se halvemmaksi laittaa ne sähkökaapelit, mutta muutokset ei ole halpoja sitten vuosien päästä jos haluaa vaihtaa lämmitysmuotoa. Minun mielestä siinä on paljonkin tolkkua.
Tolkkua on paljonkin. Siitä olen kanssasi samaa mieltä. Tulevaisuutta kannattaa aina miettiä kun itelleen rakentaa
Ja kyllä nuin pienessä töllissä riittää hyvin LVIS-juttuihin 30 kymppiä. Tuplasti isompaankin melkein riitti. Ainakin pohjois-suomessa. Eikä mun mielestä tarvi ees tuohon hintaan itte vetää iv-putkia. Ainoastaan eristys omana työnä.