Lattialämmityksen paineet

Hei,

Vesikiertoisesta lattialämmityksestä putoaa paine 0.3 bar / vuosi. Kerran vuodessa nostan paineen 1.0 bariin. Olen kaukolämmössä. Vuotoa ei näy ulospäin missään.
Talo on 1.5 kerroksinen. Putkiliikkeessä sanoivat, ettei kannata tehdä koeponnistusta, koska noin pieni painehävikki ei siinä näy. Mistähän tuo paineenlasku voi johtua?

Tarkista varoventtiilin toiminta, sillä se voi vuotaa. Jos se tihuttaa (tosin kerrot ettei ulospäin näy vuotoja) pitäisi se vaihtaa. Uudiskohteissa varolaitteet tulee johtaa poistoputkella lähelle lattiakaivoa tai jopa itse kaivoon, jos johdettu lattiakaivoon et siis näe sen mahdollista vuotoa. Joskus tarpeen katsoa asiaa pidemmälle ajalle, on mahdollista että paisunta-astiasi on liian pieni, jolloin varo saatta purkaa kun lämpötila nuosee. Jos paisunta on liian pieni nousee paine nopeastikin.

Varoventtiiliä olen seurannut useampaan otteeseen,eikä se näy vuotavan.Paisunta-astiassakin vastapainetta tuntuu olevan.Jos pois suljetaan varoventtiili ja paisunta-astia,onko muuta mahdollisuutta kuin se,että lattialämmitysputki hiljalleen vuotaa?