Onko kenelläkään antaa esimerkkejä sähkönkulutuksesta täysmitoitetusta maalämmöstä?
Käyppä katsomassa alla olevan linkin kautta asiaa; siellä selkokielinen esim. asiasta. Mulla ollut käytössä 7 vuotta L-Ä V10 ja toiminut moitteettomasti.
http://www.lampoassa.fi/uploads/media/Kannattaako_taysteho.pdf
Olen lukenut kyseisen materiaalin ja jo hiljaa mielessäni olin päätymässä lämpöässään, mutta…
Ilton econo comfort -malliston esitteissä luvataan lähes yhtä hyvää suorituskykyä kuin vajaatehoisen maalämpöpumpulla ja jos hinta ero on lähes 10000€? niin ei se kannata millään laskelmilla.
En ole kyllä saanut yhtään kommenttia comfort mallin toiminnasta oikeassa elämässä.
Jos joku on päihkäilemässä tai jo ratkaissut saman asian niin pyydän kertomaan ratkaisun tai muun hyvän selityksen.
Jos kerran on päätymässä maalämpöön, niin miksi ei sitten otettaisi asiasta koko hyötyä. Tämä on mielstäni aika painava pointti. Toisekseen tuo hintaero (= L-Ä:n myllyn hinta) ei voi pitää paikkaansa.
Jos pelkästään maalämpöä vertailee niin tottakai täysmitoitettu kun hintaero on niiden kesken niin pieni. Mutta Ilton comfortin ja lämpöässän hintaero on ainakin porakaivon verran ja asennus on toisella kuitenkin helpompaa.