Sinulla on unelmasi. Ne sallin täysin ja olkoot!
En viitsi lähteä selittämään ja käyttämään aikaani turhaan, koska ne tosiasiat eivät johda (vaikuttaa siltä) järkevään tulokseen eli en lähde taistelemaan sinun eduistasi, koska asenteesi on jo itseäsi vastaan. Totean vain teoriassa (siis TEORIASSA) lyhyesti.
Oletetaan että se seinäsi on/olisi 260 mm tiili + 20mm tuulettumaton ilmaväli jota se ei ole eikä saada +260 mm tiili eli yhteensä 540 mm paksu tiiliseinä (todellisuudessa huomattavine kylmäsiltoineen, itsekin toteat " Kahden kivimuurin välissä on osaksi sementtiä tai jotain vastaavaa joten se ei toimi se optio." lisäksi siellä ilmaraossa on paljon muuta välttämätöntä rompetta ja rojua. hohhoijaa!)
Noilla eväillä täysin ideaalisessa tilanteessa teoriassa U=0.815, niin tuosta et saa niitä hakemiasi arvoja kuin panemalla seinään ULKOPUOLELLE, EI MISSÄÄN TAPAUKSESSA SISÄPUOLELLE (en huutanut, vaan korostin) siis seinään 230 mineraalivillaa ja kattoon 420 mm.
Jos eristät sisäpuolelta, niin silloin astuu taloon MR. Kondessi Vesi ja MRA Home (ehkäpä niitä ei siellä ole ollenkaan, koska en ole käynyt siellä, niin mistäpä minä voin sen väittää, hyi tyhmää minua), että näin.
En ala sen enempää perustelemaan, sillä se vaatii hieman korkeampaa rakennusfysiikankin tuntemista teoriassa ja/tai käytännössä ja kaiken lisäksi oikeaa asennetta, jota Sinulla ei tunnu olevan tai ne unelmat ovat niin vahvoja, että sen läpi ei mene mikään järkipuhe aivan hevillä, joten jatkakoon ne paskan puhujat.
Kun olet toteuttanut ne unelmasi ja ne ovat toteutuneet vastoin sanojani, niin silloin olen valmis avoimesti myöntämää tietämättömyyteni. Jos siis pystyt toteuttamaan unelmasi, niin silloin olet Nobelin ansainnut ja vähän enemmänkin, koska olet keksinnöilläsi teilannut jopa fysiikan laitkin. Ne unelmien toteutumiset näkyy vasta muutaman vuoden viiveellä, eikä heti kun sudet on tehty (valitettavasti). Unelmat ja totuus ovat valitettavan usein erilaisia.
Vielä: Moni kakku päältä kaunis, mutta…… niin se on, että ulkomuotoa on helpompi muuttaa kuin sitä sisäistä "kauneutta"!