Mitä maksaa?

Eli olisko joku rakentanut tai rakentamassa omatalon OJ119-8 mallia,huoneistoala 119m2 ja kerros 135m2?Meillä ollut suunnitelmissa käydä rakentamaan ja kyseinen paketti classic mallina näyttäisi sopivalta.Alustava hinta viime joulukuussa kysyttynä puuverhous valmiiksi asennettuna ja peltikate asennettuna oli 49880€ ja tämä ei ollut kilpailutettu hinta.Tarkotus olisi tehdä niin paljon kuin mahdollista itse, lukuunottamatta sähkötöitä,lvi,laatoitukset.Maansiirrot teetetään urakoitsijalla mutta pohjat muuten tehdään itse.Tontti otetaan aluksi vuokralle ja lunastetaan myöhemmin.Tontti normaali tasamaa.Jos joku rakentamassa tai rakentanut niin paljonko tullut maksamaan, tai ihmiset jotka enemmän tietää rakentamisesta niin kommentoikaa minkälainen budjetti olisi realistinen

Meillä maksoi rakentaminen Helsingissä ilman tonttia, mutta liittymät, maatyöt ja perustukset sisältyen: 3,2 x talopaketin hinta. Paketti (Lappli) sisälsi talon ulkoapäin rakennettuna, mutta sisällä pelkät seinät ulkoseinät tehtyinä ja yläkerran lattia laudoitettuna.

Kehuit tuolla jossain aiemmassa keskustelussa, että teillä sujui Lapplin asennusporukan kanssa hyvin. Voitko vastata, mikä firma teki homman tai edes mistäpäin Suomea olivat? Meillä olisi juuri päätettävänä talopaketti ja Lappli on vaihtoehtona mutta asennusporukka on yksi hiukan arveluttava asia.

Onko teillä 2-kerroksinen talo? Onko välipohja I-palkilla? Jos, niin mitä mieltä olette?

Meille homman teki Helsinkiin 2 kaveruksen yksityisfirma Nurmijärven tienoilta, jotka nykyään urakoivat itsenäisenä firmana mm. harkkotaloja eivätkä tietääkseni enää tee Lapplille keikkaa.

Talo on 1 1/2 krs. ja siinä on I-palkeista yläkerran lattia. Tuntuu toimivan hyvin mutta vaatii ehdottomasti kunnolliset lautaruoteet alakerran katolle (!) jotta palkit eivät lähden kiepsahtamaan. Muuten OK. Meillä on itse piirretty muunnos silloisesta 150/178 m2 paketista jossa on myös massiivipalkit 2 kohtaa koska olohuone on korkea tila.

Otimme Lapplilta myös paksun (28 mm) ulkovuorauspaneloinnin.