Olen pyydellyt tarjouksia noilta kolmelta toimittajalta pre cut talosta. Kastellissa ja Herralassa on pystytys vesikattoon asti ja mittavassa ei moista ole. Onko joku verrannut paljon tuon pystytyksen osuus mahtaa olla? Kastellin porukat taitaa saada talon vesikattoon n. viikossa? Myös parilta suurelementti tarjoajalta olen kysynyt, saa nähdä mitä he tarjoavat, heidän tarjoukset eivät ole vielä tulleet.
Kyseessä minulla on n. 120 neliön talo ja siihen yhteyteen kahdenauton katos ja katoksen perällä vielä talli ja lämmin varasto. Hinnoissa on mielestäni iso ero, vaikkakin tuossa mittavassa ei sitä pystytystä ole, ilmeisesti heillä ei ole porukkaa täälläpäin suomea niin eivät sitä niin tarjonneet. Mittava on n. 20 000 halvempi kuin kastelli / herrala.
Sisältöjä olen pikaisesti vertaillut enkä ole kummoisia eroja huomannut, en vain käsitä mistä moinen hintaero johtuu
Hintaero on luultavammin siitä johtuva että Kastellia ja Herralaa myydään niin paljon etteivät kerkeä perässä ja silloin on hyvä pyytää. Markkinalaki. Juunou.
Monesti juttu menee niin että kun on naapurilta kuultu niin parempaa ei voi olla. Ja näin monta kertaa jää rakennuttajilta pienet ja luotettavammat firmat huomioimatta.
Miun äitee juuri rakennutti Vieska-talon, vesikatto valmiiksi ja siittä jatkoivat eteenpäin omin voimin. Ei ole kuin positiivista sanottavaa tapauksesta asianomistajilta kuin minultakin. Pystytysporukka oli suomalainen ja nuoret sällit menivät kuin hämähäkit pitkin seiniä ja 1,5 viikossa oli valmista.
Tämä oli suur-elementeistä ja fiksusti ratkaistu koska oli ovien kohdalla (kait ne kaikki niin tekee…) saumat jollon liitoksen pystymitaksi tuli ainoastaan tyyliin 50-60cm.
Seinät oli normi 200mm eristeineen + runkoleijona. Nurkat, joka on tärkein, oli huolellisesti tehdyt.
Olen vakuuttunut.
JA minulla ei ole mitään tekemistä ko. tuotteen kanssa. Itte olen rakentanu pitkästä perse ruvella 2 vuotta ja raatanut tallin ja talon eteen jotta tuli valmista. Mutta on se kuitessii itte tehty…
Suosittelen myös tutustumaan pienempiin valmistajiin… Itse törmäsin vahingossa erääseen puljuun jota en tiennyt olevankaan… No, ei nekään ilmaiseksi tee, mutta hintaero tässä tapauksessa Kastelliin on jonkinmoinen ja tavara osin laadukkaampaa. Olkoonkin, että joiltain osin heidän ratkaisunsa on huonompi, mutta omilla muunnelmillani siitä saa paremman.
Minulle ainakin tuli Mittavakoti vesikattoon pystytettynä! Tietty Mitaavalla ei ole omia pystyttäjiä, mutta ei ole kaikilla muillakaan…
Kuulin sellasta “huhua” että mittava talon pre-cut pätkät ei olisi mittoihin katkastuja vaan että niissä olisi “tasausvara”. Tämähän tekisi sen että työmäärä lisääntyisi ja olisi sitten melkeen sama tehdä pitkästä kokonaan, mutta osaako kukaan kumota tai vahvistaa huhua?
Meillä juuri mittava-paketin pystytys vesikatto/säävalmis -vaiheeseen asti. 7 pitkää päivää 2 miestä tehnyt työmaalla, nyt 175mm runko villoineen ja tuulensuojalevyineen valmiina, tiilikate aluskatteineen paikoillaan. Ikkunat ja ovet vielä aikoivat laittaa tänään paikoilleen, johon heidän urakka sitten loppuu. Yläpohjan koolaus+ villat, höyrynsulkumuovi-50mm vaakakoolaus villoineen yms. kuuluvat itse tehtäviin töihin, materiaalit on.
Pystytysporukka kyllä jonkinverran varmasti itse sahaillut tavaraa oikeaan mittaan, mutta en tiedä paljonko tuo voisi vielä nopeutua jos ei työvaraa olisi. Talo 1.krs, 123m2 asuinpa, ei erkkereitä tms. Puutavaran laatua vastaava kehui. Kaikki sujunut hyvin tähän asti.
thy:lle!
nyt rakennettu 12 viikkoa ja mielestäni suurinta osaa tavaraa on jouduttu katkomaan… ainakin jos katsoo tontillani olevaa tulevaa polttopuu kasaa… on hukkapätkää jos jonkinnäköistä! ;D