Modulikylpyhuoneessa amme pakollinen?

Olin joku vuosi sitten katsomassa erästä asuntoa, jossa oli ns. modulikylpyhuone. Omistaja sanoi, että sellaisessa ei saisi kovasti lotrata ja parasta olisi, että olisi amme. Ilmeisesti suihkuallas kävisi myös.

Pari viikkoa sitten olin asuntoesittelyssä, jossa modulikylpyhuoneesta oli amme poistettu ja lattiaan asennettu pelkästään uusi muovimatto lattiakaivolla. Pitääkö paikkansa, että modulikylpyhuoneessa pitäisi olla vesivahinkojen välttämiseksi amme tai suihkuallas? Onko pelkkä muovimatto riskaabeli ratkaisu? Mikä tekee modulikylpyhuoneen erilaiseksi kuin "tavallisen" vedeneristyksen kannalta?

Ei pidä olla ammetta tai allasta.

Muovimatto ei ole "riskaabeli" ratkaisuna, kun sen on asentanut asiansa osaava henkilö. "Tee-se-itse" asennuksena se on riskaabeli, melko varmasti.

Vedeneristyksen osalta erilaisen niistä tekee työtekniikka ja aineet, sekä lattiakaivot ja materiaalien yhtymäkohdat.

Periaatteessa työ on samaa, mutta elementtikylppäreissä on hallittavia riskitekijöitä enemmän. Varovasti ilmaistuna oli "susi jo syntyessään".

ihan se ohutlevy elementtikylppäri toimii niinkuin muutkin. Ei ehkä kovinkaan arvokkaan oloinen, mutta toimii kyllä. Sen muuttaminen sitten hieman “arvokkaammaksi” vaatii muutaman lisätoimenpiteen normaaliin korjaukseen verrattaessa.