"Montan" kommentit

Rakkaat ystävät,pidetäänkö tällaiset nettisaitit linjassaan… Mielestäni tärkeintä on saada jotain asiaa eteenpäin piittaamatta montan läyhäämisestä.

Olen kanssasi 100% samaa mieltä. Joskus jopa alkaa v… montan idioottimainen tapa kirjoittaa, jonka johdosta ei vaan huvita kommentoida jollekkin, vaikka tietäisikin asiasta.

Kun aloitin lukemaan tätä palstaa niin päälimmäisinä jäi mieleen monta ja omppu kinaamassa asioista ja varsinkin asioiden vierestä. Eniten ärsyttää että pitää kinata vaikka ei olisi tietoo tarpeeksi kyseisestä asiasta tai sitten haukutaan jonku toisen konsti tai tapa tehdä asioita vain sen takia että pidetään sitä omaa ainoana oikeana, vaikka johonkin asiaan voi olla useita oikeita tapoja. Kynnys kysyä tai vastata, kasvaa näiden pukareiden takia, mutta toki he värittävät saittia ja väittelythän ovat suolaa kunhan ne pysyisi asiassa ja asiallisuuksissa, pilke silmäkulmassa kumminkin.

Välinpitämättömyys on paras lääke tuohon ongelmaan. Provoihin ei kannata lähteä mukaan, ja typerät kommentit jättää omaan arvoonsa. Koskee monia muitakin käyttäjiä, kuin Montaa. Missähän Omppu muuten luuhaa?

Tämä palsta on kyllä ihmeellisyyden huippu kaikessa piikittelyssään. Olin itse webmasterina (ja perustajana) voimanostosivustolla, ja meillä ei ollut ikinä suuria ongelmia yhdenkään käyttäjän kanssa. Meillä oli sentään osa käyttäjistä murkkuikäisiä pojankoltiaisia. Eniten "tappeluksia" on mahtanut olla näiden koulutetuimpien kanssa, kun ne tuppaa aina luulemaan, että on vain yksi ainoa oikea tapa. Samaa on havaittavissa täälläkin. Siihen kun vielä sekoitetaan ammattiylpeitä ammattilaisia, jotka eivät arvosta "kirjatietoa", niin homma on selvä. Olen joskus ihmetellyt, että mikä siinä on ku aikuiset ihmiset ei osaa käyttäytyä. Ollaanko niin kateellisia, kun joku tekee halvemmalla, tai jollakin on enemmän rahaa kuin itsellä? Aina ei kannata olla poikkiteloin, jos jollakin on eriävä mielipide/tieto, vaan uutta tietoa pitää pystyä omaksumaan ja hyödyntämään. Jos tieto on väärää, niin omaa mielipidettä/tietoa/perusteluja ei tarvitse hampaat irvessä kirjoittaa. 

Käyttäytykää ikänne mukaisesti!

montan kommentit on monesti hyviä.vaan apua kaipaava ei tarvi niitä.on sentään jotain häpeninkiä ku on joku oman tien tallaaja seurassa…

Oon seurannut tätä palstaa jo kohta vuoden ajan (ja vasta nyt olen uskaltautunut kirjoittamaan itse :slight_smile: ) ja kieltämättä täällä on muutamia huvittavia besseswissereitä. Eniten tuntuu närästävän jos joku tosiaan pystyy / osaa tehdä halvalla talon tai osia siitä. Täällä maalla kun nyt vaan yksinkertaisesti se talon tekeminen onnistuu huitsin paljon edullisemmin johtuen omavaraisuudesta, omasta rakennustaidosta, halvemmasta työvoimasta ja todnäk “tavallisuudesta” eli ei tartte olla asuntomessutyylin hilavitkutuksia :slight_smile: Onhan se toisaalta hauskaa kun on näitä “hei tollot; minäpä tiedän” tyyppejä, mutta kyllä se välillä ottaa älysti pattiin. Näitä sivuja ei taida kukaan vahtia ja siistiä kuitenkaan vaikka sellaiseen käsitykseen olen päässyt.

100% samaa mieltä Dimangi:n kanssa. Hauskinta tällä palstalla näyttää olevan että kukaan ei rakenna alle 200t€ tai jos rakentaa, niin on oikonut jossain. Montalla on mielipiteitä, vahvoja sellaisia, osassa saattaa olla piilotettuna pieni tiedonjyväkin, vaikka yliampuvan ilmaisun alta sitä voi olla vaikea hamottaa. niinpä niin ja joopa joo… Kaikenkaikkiaan nuo Montan&co jutut kiva “mauste” keskusteluihin.

Missäs se Monta nyt luuraa