Päätypontatun laudan jatkos samassa kattotuolin välissä.
Montako päätypontattua lautaa saa jatkaa rinnakkain samassa kattutuolivälissä.
Mammuttihirren asennus porukka jatkoivat viisilautaa rinnan samassa kattotuolivälissä.
Kestääkö vesikaton alusrakenne kyseiset jatkokset ,kun kattotuolijako on k 900 ja ruodelauta raakapontti 23x95
Itse jo näkosyistä en laittanut yhtään jatkosta samaan kohtaan, vaan hajautin jatkokohdat, niin talo ei näytä jatketulta.
Itse en muuten ollut tuota jäykistämis/kestämis näkökulmaa miettinyt, mutta onhan se päivän selvä asia, että on kestävempää saada jatkoksista osa muihinkin väleihin.
Toivottavasti olet lukenut muutkin mammuttihirren toimintaan liittyvät keskustelut sekä tältä, että vanhalta keskustelualueelta.. vaikea on löytää YHTÄÄN tyytyväistä asiakasta heiltä.
No ei varmaan kestä jos ovat rinnakkain ja vielä kohdakkainkin saumat. Yleensä tuollaisille ponttitavaroille ilmoitetaan jokin mitta minkäverran pitää jatkosten limittyä (vrt esim. parketti). Itse kyllä tekisin niin, että enintään joka toinen lauta jatkuisi n. samoilla kohdilla. Tässä vaan on taas tämä valitettava tosiasia, että ne kirvesmiehet on vaan töissä eivätkä rakenna itelle.