Ongelmana on saada parkettiasennuksen jälkeen patteriputkien läpiviennit siistiksi. Rautakaupat tarjoavat muovirenkaita, joilla tietysti peittää jo suurimman osan. Kuinka läpiviennin vuoksi parkettilaudasta poissahatun palan kanssa kannattaisi tehdä? Liimalla kiinni? Onko olemassa jotain puun väristä massaa/silikonia tms., jolla saisi jäljelle jääneet pienet raot peitettyä? Sama jalkalistojen kanssa, jos/kun pieniä rakoja kulmiin jää niin kuinka olette ratkaisseet probleeman?
Parketin väristä silikonia tai akryyliä voisi kokeilla. Vaikeaa on saada siisti tulos.
Näistähän on puhuttu!!!
ÄLÄKÄÄ HYVÄT IMMEISET MENKÖ PARKETTIANNE SILIKONILLA TÄRVÄÄMÄÄN
NE RAOT ON IHAN TEIDÄN OMAKSI HYVÄKSI SIELLÄ, EI KIUSAKSI
HAKEKAA RAUTAKAUPASTA ILMAINEN PARKETIN ASENNUSOHJE JA TUTUSTUKAA MUUTENKIN PUUPINNOITTEIDEN FYSIIKKAAN !!!
PUU ON ELÄVÄÄ, SE TARVII TILAA
TERV.PUUSEPPÄ
No voi hyvä huttunen. Ainoa hyvä tapa on hyvä työtapa. Silikoni noissa hommissa on harakiri-hommaa. Raot tehdään siten, että silikoonit jäävät käytettäväksi sinne joittenkin esim. ylävartaloon ja siellä ne vasta tuhoisia ovat, mutta kuitenkin sinne niitä tungetaan.
Rauhallisesti nyt vaan. Mä kerroin, miten mä itse olen joutunut viimeistelemään noita koloja ja rakoja. Ei niitä taa muulla tavoin tekemättömiksi. Hyvä työtapa ei enää auta tässä vaiheessa.
Silikooni, Polysiloksaanit, on hyvä aine johonkin paikkaan, on vain muistettava, on myös tilanteita joihin ei missään vaiheessa ole suotavaa käyttää. Muistatte varmasti kun ennen käytettiin kiinteitä
autovahoja, niissä oli teksti, ei sisällä silikoonia. Jos sitä on johonkin erehdyksessä laitettu, on varma, siihen ei tartu mitkään maalit tai lakat. Niin kuin vanha opettani sanoi, se kestää kaikkea ja pois ei saa millään. Pois se ei lähde kuin hiomalla.
Jos siellä putken takana on aukko, tee sinne sopiva pala ja kiinnitä se sillä silikoonilla kiinni, ei muualle.
Ne HUTTUSEN mainitsemat muovilätkät peittää se putken juuren, jos se ole hevosen kokoinen.
Niihin listan nurkkiin en uskalla ottaa kantaa, ettei Monta hyökkää kiinni kuin hyeena, vaikka se tapahtuu kuitenkin, on kirjoitus niin tai näin.
Mun täytyy tunnustaa, että jalkalistojen kulmat mä olen viimeistellyt akryylilla.
se olisi siinä asennusvaiheessa kannattanu älytä tehä se siihen pontin kohtaan ne reijät niin olisi tullu siisti!!!
jos silikonia laitat parkettilattiaan niin silikoniöljy imeytyy niin syvälle puuhun että kun lattia joskus hiotaan ja lakataan, niin lakka liuottaa oljyä itseensä ja lakkapinnasta tulee “appelsiinipinta”. Älkää vaan laittako silikonia puulattiiaan mihinkään, vaan siihen tarkoitettua Gap tai vastaavaa silikonia sisältämätöntä ainetta! Ihme neuvoja porukoilta tulee täällä!!
Onhan puisiakin putkivaippoja (rosetteja, stosetteja)olemassa patteriputkien ympärille; ainakin Kährsiltä ja Tarkettilta löytyy.
Hyvännäköisiä ja helppo laittaa. Asennusohjeissa on putken takaisen palan sahaus- ja liimausohjeet. Helppo homma!