Onko teillä kokemusta piilolinssien käytöstä rakennuksella? Itse mietin että olisin laittanu piilolissit päähän kun alan villottamaan (normaalit silmälasit eivät mene suojalasien alle kovin hyvin). Googlettelin äsken ja tuolla sanottiin ettei ne sopisi. Varmasti piilolinssejä myyvät yritykset haluavat vain päästä omasta vastuustaan eroon, vai onko kyseessä oikeasti sellainen asia mikä kannattaa ottaa huomioon? Villat on siis tarkoitus laittaa levyinä. Pöliseekö se kuinka paljon? Suojalasit on suhteellisen tiiviit. Vai kannattaako mennä varman päälle ja hankkia suojalasit minkä alle mahtuu normi silmälasit?
Tuolla hämätään piilomainosta toisessa ketjussa!
Miksi et yhtä hyvin voinut kysyä: "Onko teillä komusta lusikasta ja haarukasta? Itse mietin, että söisin velliä haarukalla. Kannattaako haarukan alle ottaa myös lusikka? Velli on tarkoitus syödä vellinä. Kannattaako mennä varman päälle ja hankkia se lusikka?"
Pakastettua velliä voip syödä vaikka syömäpuikoilla…
Mites se pysyy puikoissa, kun se on litran tai puolitoista litran purkissa pakkastettuna. Jos sinulla, niin minulla ei. Osta pora!
Piilo…inssit??? pas…lla…??
Min.villan paikalleen asentaminen ei ole kirurgin hommaa. Ei edellytä tarkkaa näkemistä. Se hoituu sormituntumalla. Jos näet ne koolingit, niin villa asettuu sinne väleihin puolisokealtakin.Hengitys-suojaimet ovat pakolliset. Piilolinssit ja villanpöly eivät sovi yhteen. Jos haluat käyttää työskennellessäsi silmälaseja => maski niiden mukaan. Ja kun ne silmälasit siellä maskin alla hetimiten huurtuvat/ pölyyntyvät ja niitä sitten pyyhit puhtaaksi niin toteat linssien pintojen hiountuneen mataksi.
PS Yleensä rakennuttaja tekee parhaan tilin hoitamalla oikea-aikaisesti työmaan materiaalitilaukset, vastaanotto, varastointi,suojaus, alaurakoitsijoiden ajoitus työmaalle jne.
Eristeiden asennus käy alan ammattilaisilta alta aikayksikön. Siinä ei rakennuttaja omalla työsuorituksellaan paljoa säästä.
Niin…puolisokeita "ammattilaisia" eristyshommissa piisaa…piilossa on ja pysyy.
Tuo on neuvostoajan höpötystä ja jälki on ollut aina sen mukaista. Älkää vain palkatko edes suunnitteluun, vaikka koko ajan tulee piilomainosta. Ei edes ilmaiseksikaan eli älkää noudattako tuon tasoisia ohjeitakaan.
Kukin tekee silmillään /silmilleen kuten parhaaksi näkee - niin kauan kun näkee. Jos eristystyön tekeminen edellyttää tekijältään silmälasien käyttöä niin käyttäköön. Eristysalan ammattilaisillakin niitä näkee. Seinäeristys ei ole villapölyn kannalta kovin hankala. Välipohjan alapuolinen eristys ylöspäin on. Olen todennut silmälasieni "huurtuvan" maskin alla (ihosta erittyvää hikeä) ja lääkäri on suositellut olemaan käyttämättä piilolinssejä pölyisillä työmailla. Valitse siinä monesta pahasta pienin…
Niinpä. Seinäeristys ei ole ongelma mutta vanhan yläpohjan tonkiminen tms. on. En näe ilman silmälaseja yhtään mitään. Ja suojalasien kanssa huurtuu samantien ja pyyhkimällä pilaa pinnoitukset. Itse olen päätynyt toimimaan pelkkien silmälasien varassa. Suojalasit vahvuuksilla maksaa hunajaa ja eivät estä pölyä. Onko joku kokeillut uimalaseja vahvuuksilla?
Rakensimme omakotitalon 2011-12. Minulla oli lähes jokapäivä kuukausi käyttöiset piilolinssit, jotka vaihdoin about 2kk välein. Linssit näkivät tuona aiknana villoitukset, tasoittelut, hionnat jne… Yöksi linssit kuppiin puhtaaseen nesteeseen ja aamulla takaisin silmät päähän ja raksalle… Tietysti jos pölisee vähän enemmän - suosittelen käyttämään umpisuojalaseja, jotka estävät pölyhiukkasten pääsevän silmille. Näin itse toimin, tietysti jos on kuivat ja herkät silmät - tilanne voi olla toinen.