Jotenkin tuntuu erikoiselta että putkari laskuttaa 40eur/tunti plus noin 80 euroa tunti alennuksilla joita tukkurit onninen dahl ja ahlsel putkareille keskimäärin tarvikkeista antaa ajatelkaa onnisen kromiputki hinta noin 60 eur alennus 60% putkari laskuttaa salaa noin 36eur/ putki normi kph asennus tietää putkarille helposti tuntipalkkaa noin 200eur ja tarvikkeet noin 400 eur eli noin 80eur/tunti tarvikkeista onko kohtuullista 5tunnin työstä no putkimiehistä on minusta ei no elämä on.
Onko sinua laskutettu noin?
Kyllä sinulla on käynyt huono tuuri, olet saanut putkiurakoitsijan, joka ottaa myymästään tavarasta katetta. Kuinka kehtaakaan kusettaa noin, ilman katettahan ne pitäisi myydä, saahan urakoitsija palkan tuntilaskutuksesta.
Näin urakoitsijana voin kuitenkin kertoa, ettei tavaraa voi myydä ilman katetta, eikä edes 20 % kate riitä kaikkiin kuluihin, joita yrityksellä on. Kulut katetaan myydystä tavarasta saaduilla euroilla ja sen maksaa asiakkaat. Mitä halvempi tavara ja pienempi keikka, sitä suurempi kate (yleensä hinnoittelussa). Suuremmassa työmaassa katteesta voi vähän tinkiä, ja urakkatyöthän on eri juttu...
Jos se putki maksaa 60e ilman alennusta ja sait sen hintaan 36e,niin eikö se ole silloin halvempi,kuin että olisit sen itse onniselta hakenut,vaikka eivät tosin olisi myyneetkään.Työt ja tarvikkeet on 2 täysin eri asiaa,ellei ole kokonaisurakka joka sisältää kaiken.
Kyllä se k-kauppiaskin maitonsa halvemmalla sisään ostaa kuin mitä ulos myy.
Voin kertoa sellaisen salaisuuden että yhtä ainoata tarviketta oli se sitten mutteri tai pihvi,ei myydä ilman katetta tässä maassa,eikä missään muussakaan maassa.
40e tuntilaskutuksesta ei enää asiakkaan tarvikkeita maksella.
Sillai ne taas törmää nuo näkemykset. Toisten on vaikeeta ymmärtää että se urakoitsijakin toimii ihan liiketaloudellisin periaattein tai sitten se ei toimi kovin kauan.
kyllä se vaan niin menee, ei yrittäjä kaikkia alennuksiaan jaa asiakkaalle, muuten tulee noutaja ja vallesmanni kaveriksi myymään jäljelle jääneet tavarat, siinä sivussa taitaa yrittäjältäkin talo mennä ulosottoon. sivusta seuranneena ja jonkun verran lvi kamaa ostanutkin tiedän sen että kyllä putkareille suon ihan hyvin suuremmat alet tavaroistaan kuin sähkäreille, putket ja muut viemäriromppeet tarvii jo suuremmat autot ja varastot ja niihin uppoaa kyllä aika paljon alea.
Leds kirjoitti. "Voin kertoa sellaisen salaisuuden että yhtä ainoata tarviketta oli se sitten mutteri tai pihvi,ei myydä ilman katetta tässä maassa,eikä missään muussakaan maassa"
No tää nyt menee saivarteluksi, mut on paljonkin tuotteita mitä myydään tappiolla tai ainakin omakustannushintaan. Puhutaan ns. sisäänheitto tuotteista, kuten olut, jolla houkutellaan asiakkaita ostoksille.
Sisäänostohinta x Pii = myyntihinta. Tällä kaavalla olen huomannut tarvikemyynnin olevan kannattavaa, sillä pystyy peittämään kulut ja jää vähän verottajallekin.
Kovin erilaisia tuottovaatimuksia. Mutta kyllä tuo 3,14 - kerroin viittaa melkoisiin vuotoihin. Itse olen todella tyytyväinen, jos joskus saan kamoista katetta keskimäärin 22%, eli alvillinen hinta muuttuu alvinollaksi. Mutta kun oma ala ei ole mitenkään lailla suojattu, niin tuo kilpailu rajoittaa eritavalla hinnoittelua.
ei varsinaisesti liity enää aiheeseen...mutta ei oluttakaan myydä alle omakustanne-hinnan, vaan valmistaja on myös näissä alekampanjoissa mukana.Olut on aika surkea sisäänvetotuote muutenkin.Sen takia mainoksista voi havaita että tarjouksia on monenlaisia eri tuoteyhmille,jolloin saadaan massoja liikkelle.
Suosittelen alkuperäisen viestin kirjoittajalle itse ryhtymään putkiurakoitsijaksi, niin ei tarvitse täällä purkautua. Kun ei tuo äidinkielikään oikein näytä sujuvan. Jos itsellä virheitä kirjallisen ulosannin kanssa, antanette anteeksi koska äidinkieleni on Svenska.
Jos mulle tullaan sanomaan, että mä oon kallis niin työt loppuu siihen. Se on tää savolainen huumorintaju sellaista.
Itse jouduin soittamaan päivystävälle putkimiehelle, kun taloyhtiössä tapahtui vesivahinko.
Soitin aamulla ennen klo 9:ää ja kuulin, että iltapäivästä ehtii putkimies paikalle.
Klo 19 hän sitten saapui ja vaihtoi yhden kaksoisnipan, aikaa kului 3 min. Kysyin, että onkos ollut kiireinen päivä, kun 10h soitosta vasta ehti tulla, oli kuulemma ollut metsästämässä.
Tämä käynti kustansi lähes 250€, vaihdettu osa maksoi 4€. Asennustyöstä maksettiin 1,5h +1,5h 100% ylityökorvausta + tunti hälytysrahaa + huoltoautokustannus.
Huvittavinta oli tuo ylityökorvaus ja oudolta kuullosti myös tuo hälytyskorvaus, kun kuitenkin meni 10h että päivystävä putkimies saapui metsältä. Kyseessä oli erittäin suuri valtakunnallinen yritys.
Äskeisestä jos positiivista hakee niin se oli se että asentaja ainakin tunnusti olevansa metsällä...eikä selitellyt mitään bullshittiä suuresta työmäärästä tai muuta.
Muuten tuo menee kyllä kyseisen asentajan piikkiin.Päivystyksessä jos ollaan,niin silloin ollaan ikäänkuin töissä.En usko että tuo toiminta-tapa on yrityksen yleinen linja.Voi olla myös että asentaja on meinannut kun kyseessä on ASOy ,niin voi toimia miten vaan.Liian usein tuo päivystys asentajan näkökulmasta koetaan palkalliseksi vapaaksi,niin että ajokunnossa pitää olla
Vois verrata palomieheen,ei sieltäkään metsälle lähdetä
Joo-o se on sama, kun erään hyvin suuren putkifirman autot seisovat kahvi- ja ruoka-aikoihin erään kuppilan pihassa "tuntitolkulla". Ihmettelin siitä tuon samaisen firman tj:lle, joka totesi sen olevan vain mainosta heille, mutta kukahan maksaa nekin mainokset. Että sillai.
Talvirakentaja-06 koska teillä oli se vesivahinko?