Vastaan vielä, vaikka en oikein tulekkaan ymmärretyksi. Unohohtakaa nyt otsikointi.Tavoitteena oli huomio, sillä alusta asti on vähän vaikuttanut, että kyseessä ei ole yksinomaan halpa lahjus ja huijaus sen avulla. En ole myöskään pyytämässä rahoja takaisin tai tekemässä rikosilmoitusta, en edes kuluttajasuoja-asimiehelle. Sen mittarin arvo ei edes riitä niihin tappiohin, joita syntyi kun odottelin ja odottelin, kun laitteen piti koko ajan tulla tuossa tuokiossa. Remonttimiehen (urakoitsijan) mittaus maksoi 30 euroa kerta ja kosteuskonsulttien hinnat ovat jo ihan toista luokkaa. Minun olisi kannattanut alkuvaiheessa ostaa jopa 500 euron mittarikin itselleni tai ainakin taloyhtiön. taloyhtiö maksoi osan kustannuksista. Minulta oli mennä maine ja olin saada valehtelijan maineen, kun kerroin taloyhtiön edustajille koko prosessin ajan että saan pian mittarin.
Kyse ei ole pienestä asiasta vaikka itse "lahja" on halpa.
Vieläkin ihmetyttää seuraavat seikat asian tiimoilta:
1.Rakennusalan ammattilaiset suuttuivat heti alkuunsa ko. mittarin olemassaololle. Oli mittari sitten kylkiäinen tai myynnissä myymälöissä. Tietysti ymmärrettävää, kun oma on maksanut 200-500 euroa ja sitä ei tarvitse kuin näyttää ja kävellä ympäriinsä ja nauttia korkeaa palkaa.
2. Eihän kukaan maksa palkkaa kosteuskonsultteille jos halvalla saa ostaa tai hankkia mittarin. Kuntotarkastajaksi itseään mainostavat ammattilaiset kävivät asunnossani vuosi sitten ja taloyhtiössämme pintamittari kädessä kiertämässä 2-5 minuttia/asunto. Pintamittarin näyttöön ei edes kunnolla vilkaistu ja vaadittiin mittarin näytön perusteella koko kylpyhuone saneeraukseen. Mittaus kahdesta kohtaa toinen seinästä ja toinen lattiasta. NÄIN TOIMI AMMATTILAISET. Kuka tarkastaa heidän ehkä pitkäänkin käytössä olleiden mittareidensa lukuarvojen toimivuuden? Kuinka hyvin vauriot on arvioitavissa kahdella pikamittauksessa?
3. Tuntuu oudolta ettei kukaan ole käsittävinään että mittaria olisi tarvittu kuivatuksen aikana testaamaan joko on kuivaus tehonnut. Ei alkumittaukseen joka oli vielä paljon epämääräisempi kun huonolla lelulla mitattu arvo olisi ollut.Yksi tuikkaus seinään , mittaajan katse kattoon eikä mittariin päin ja väite että lukuarvo oli sekä seinässä että lattiassa 100.
Kylpyhuoneen korjaajan mittaukset tukivat lattian arvoja, mutta pahimmat lattian arvotkin löytyivät ihan muualta kuin suihkutilan kohdalta uusintamittauksissa. Seinässä oli koko ajan lähes ylikuivaa osoittavat arvot uusintamittauksen kohdalla. Mittarina oli 500 euron mittari.
Älkää kiltit lukijat ja vastaajat viitsikö saivarrella sanakäänteillä ja toistaa jo moneen kertaan kuultuja fraaseja, nyt on joulu tulossa.
Haluaisin silti tietää minne ne ensimmäiset tilatut mittarit joutuivat joista oli kuvakin ja jotka oli tarkoitettu kosteusvaurioiden mittaamiseen ei puun? Onko kenties myyty venäjälle, toimittajien taskussa? Vai todella lähetetty takaisin.?
Minä en vaan tiedä mitä käyttöä minulla voisi olla puun kosteusmittarilla, jonka käytön yhteydessä on vielä rikottava rakenteita.