Onko kellään kokemusta tästä?
http://www.rakentaja.fi/suorakanava/artikkeli2.asp?sivuid=1962
Eli lyhyesti rappaus puutaloon, ilman että välissä on muuta kuin tuulensuojakipsilevy. Entä mitä mieltä olette ko. systeemstä? Näytti tietojen mukaan aika uudelta tuotteelta, itsekkin vahingossa löysin ko. sivun, sivut aiheesta.
Kivitalo mielessä, mutta....
Höps.
Onhan noita puutaloja rapattu jo kymmeniä vuosia....
Ne nyt väittävät vaan keksineensä jonkun uuden vivahteen ja omivat sen uudeksi omaksi.
No, asiaan. Ihan hyvältä varmasti näyttää mutta kuinkas on sen kestävyyden laita...? Voi sitä itkun päivää kun mukulat(jos sellasia on) potkasee pallon seinästä läpi... Eihän sitä millään hitolla saa enää paikattua näkymättömäksi. No kaukaista spekulaatiota tämä mutta kestävyys on juuri tuo joka arveluttaa.
Jep, senpä takia utelinkin mielipiteitänne. Itse myös tuo kestävyys mietityttää hieman. Tuo nyt on tuettu kuitenkin tuolla verkolla eli pitäisi hieman kestää iskuja. Saa lapset huitasta jollain hieman kovemmalla seinään, mailailla tai jotain... Tällä systeemillä vaan sais kivitalon oloisen talon ilman kivitalon rakentamisen muita lisäkuluja...?
Onko kellään vastaavanlaisen kestävyydestä omakohtaista kokemusta?
Mutta onko se kivitalo oikeasti hirveän paljon kalliimpi...Runko kun on vaan pienehkö osa koko talon kustannuksista.Mitä sitten kivitalolla tarkotetaankin,mun mielestä se on täystiilitalo...mutta se on sitten asia erikseen.
Kannattaa pistää viivan alle + ja - kummastakin tavasta,ja katsoa sitten mitä tekee.Itse olen miettinyt että mitä muuta etua on puurunkoisessa kuin edullisempi rungon hinta....
Uskoakseni kivitalo tulee aika paljon kalliimmaksi kuin puutalo. Siinä rungon väsäämisessä kivi kerrallaan on tosi paljon työtä. Mitä olen täältä lukenut ihmisten kirjoittamia hintoja puutalopakeiteista säältä suojaan pystytettyinä, niin ovat tuntuneet naurettavan halvoilta "kivitalopakettiin" ja sen rungon pystytykseen verrattuina. Ja rappaus tekee vielä joitakin kymmeniä tuhansia päälle talon koosta ja kulmista ja ikkuna-aukoista riippuen. Ja sitätasoitukset myös maksavat helposti kympin ja kahden kympin väliltä talon koosta riippuen. Ja niitä on aika hidasta tehdä itse, plus että tulee kyynärpää tottumattomalle tosi kipeäksi ja haittaa sitten muitakin töitä.
Onneksi en tiennyt tätä kivitalon rakennuttamisen vaivaa hommaan ryhtyessäni.
Kannattaa muistaa myös että se rappaus on aivan poskettoman hintaista jo kivitaloonkin. Pääkaupunkiseudulla on kuultu pyydettävän 120€/neliö...
Puhumattakaan siitä että puutalon rappaaminen on monimutkaisempi juttu kun sitä kanaverkkoa sinne seiniin alkaa lätkimään. Kannattaisi aloittajan ottaa Parocilta piruuttaan tarjous niin saataisiin perspektiiviä asiaan.