Rintamamiestalon kellarin lattiapinta

Mikä olisi paras ja mukavin lattiamateriaali 50-luvun rintamamiestalon kellarikerrokseen?

Kahdesta huoneesta toisessa on hieman kaatoa, mutta muuten tasainen betonilaatta. Aiemmin pintana ollut muovimatto revitty nyt pois ja tilalle pitäisi saada hengittävä ratkaisu. Kellaritilat ovat lämpimät, n. 20c, seinäpattereilla. Lattia ei tietenkään ole noin lämmin. Lattialämmitystä en aio asentaa (liian työläs ja syö korkeutta). Osassa kellaria on raskasta kulkua, mutta näitä paikkoja voi suojata matoilla.

Vaihtoehtoja, joita tullut mieleen: a) laatoitus - kestävä, mutta jättää lattian kylmäksi b) maalaus - helpoin toteuttaa, mutta jättää laatan tavoin lattian kylmäksi c) korkkimatto - edellyttää höyrysulun, jota en halua, koska lattian pitää päästä hengittämään. Ei oikein kestä kolahduksia. Lämmin d) puu/parketti - kuten korkkimatto, edellyttää höyrysulun. Lämmin

Aki

"...pitää päästä hengittämään."

Miksi ja mitä sen kellarin lattian pitäisi hengittäessään puhallella ulos ja vedellä sisäänsä? Kyllä Sinun Akip on pakko jostain tinkiä. Minä tinkisin siinä, että madaltaisin tilaa noin parillakymmenellä mm:llä, jolloin betonilaatan päälle saa lämmityskaapelit ja keraamiset laatat. Ei sen lattialämmityksen asentaminen minusta mitenkään työlästä ole.

Korkkilaatta voisi olla ratkaisu. Käy Korkkipisteen sivuilla katsomassa.

Olen samaa mieltä, lukkoponttikorkki on lämmin, helppohoitoinen ja mukava. Minulla on hyvät kokemukset Wicanders-korkeista mökillä. Oli mukava asentaakin…

Tsekkaappas kotimainen termomatto, saa esim. K-Raudasta. Itse tein alakertaan tuosta matosta kok lattia version käytävälle. Itse matossa eristys, tuntuu jalalle lämpimältä ja kestää kosteutta. Hintaa muistaakseni 20e metri.