Suositelkaa hyvää sisätasoitusten tekijää

Taas kyselen täältä suosituksia eli nyt olisi haussa sisätasoitustöiden tekijä kevytsoraharkkotaloon Espooseen. Eli jos olet onnistunut löytämään hyvän ja mielellään kohtuuhintaisenkin tasoittajan, ottaisin mieleläni vastaan suosituksia. Olemme kyselleet muutamalta hakuammunnalla tarjouksia ja hinnat tuntuvat kovin ''suolaisilta'' tyyliin 12-17 €/m2 ja oikaisuista lisäksi tuntitöinä 32-35 €/h ja alvit tietysti vielä päälle!. Tulee näillä sisätasoituksille hintaa etenkin, kun virolaisten törppöjen jäljiltä varmaan joka seinäkin on oikaistava!

Maksetuista tasoitetöiden hinnoista olisi muutenkin kiva kuulla, vaikka et suosituksia haluaisikaan antaa.

vähän aihetta sivuten niin kuinka paljon saa olla esim lammikivitalossa epätasaisuuksia seinässä jotta se menee ihan vain sisätasoitteella?

Entäs kuinka paljon ulkopinnassa saa olla epätasaisuuksia jotta sen saa rapattua suoraksi?

Seinän tasoitus onnistuu itseltäkin kunhan vain on tarpeeksi kärsivällinen. Pitkä liippa eli yli metrin, hionta tasoituskertojen välissä, pölyn poisto ja uusi liipaus. Noilla tuntihinnoilla kannattaa tehdä itse, tulee ainakin sellainen kuin itse haluaa.

Espoostatonttiaetsimässä: Tsekkaa privaattimeilisi.

Kivitalo maksaa. Oliko se yllätys?

No ei ollut yllätys se, että kivitalo maksaa. Joku kohtuus kuitenkin pitäisi näissäkin hinnoissa olla. Meillä on käynyt kai erityisen huono tuuri tekijöiden suhteen. Olemme nyt itse korjailleet virolaisten Lakan betonin kautta ‘löytämiemme’ runkopystyttäjien virheitä kuukausikaupalla. Mm. valubetoni puuttuu koko yläkerran ikkunatason ylittävistä valupalkeista. Niitä on mukava porata auki jälkikäteen ja työntää juotosbetonia sisään. Virolaiset häipyivät uhkausten saattelemina ja vastuuseen ei taida näitä ‘huipputekijöitä’ koskaan saada. Olemme aika varovaisia ulkopuolisten tekijöiden suhteen tällä hetkellä ja siksipä näitä suosituksia mielellään kuulisi. Virolaisillekin tuli maksettua useampi kymppitonni ja vähintään sama määrä kustannuksia on tullut ja tulee jälkien korjaamisesta! Eli kalliiksihan se kivitalo todella tulee, kun ‘ammattilaiset’ tekevät mitä sattuu.

En tiedä silottelijoiden hinnoista, mutta ei tuossa tuntihinnassa ole mitään ihmeellistä. Tuskin sinäkään olet omalle työnantajallesi kovin paljoa halvempi…

Kyllä mä vaan sanon et jos talon haluaa nopeasti kuntoon ja hyväksi ni suosittelen oikeaa tasotemiestä! Jälki parempi kuin tsi-miehellä ja paljon nopeammin. Tasoitemiehillä on oma ruisku millä mäski vedetään seinään, TSI-mies ei yleensä semmoista konetta vuokraa (maksaakin maltaita) On paljon raskempaa liipalla levittää se seinään! mutta ei tasoitemiestä kyllä ilmaseksi saa, työ maksaa! Nimim. tasoitehommia työkseen tehnyt

Olen itse yrittänyt tasoittaa pari näkymättömiin jäävää kohtaa ja voin sanoa, että paljon muuta en viitsi itse yrittää tasoittaa. Jälki on mitä sattuu ja aikaa kuluu tuhottomasti. Jos kuitenkin vielä itse yrittäisi teknisen tilan/varaston pinnoittaa. Olisiko tähän muita keinoja kuin liipalla vetäminen? Minulla ainakin sillä jää melkoisia ‘saumoja’ näkyviin. Mitenkähän esim. hiertäminen pitäisi oikeaoppisesti suorittaa, jotta jäljestä tulisi mshd. hyvä? Ja suosituksia hyviksi koetuista tasoittajista saa edelleen laittaa…