AEG ja Electrolux kodinkoneet - huono laatu, asiakaspalvelukaan ei auta!

Electrolux-konserniin kuuluvia AEG-kodinkoneita ei enää tule yhteenkään asuntoon missä asun. Ensiksikään AEG:tä ei olisi muutenkaan tullut nykyiseen asuntoon, mutta rakennusfirma (SRV) oli viisi vuotta sitten saanut varmaan jonkun jäte-erän AEG-koneita. Jääkaappipakastimessa on alusta asti ollut ongelma.

Pakastimen oven alareuna ottaa kiinni jääkaapissa alla olevaan muovilistaan. Kun noin kaksi vuotta sitten reklamoin asiasta, käskettiin vain ottaa yhteyttä valtuutettuun huoltoon. Pelkästä käynnistä huoltoliike veloittaisi 100-150 euroa, joten se ei ole vaihtoehto. Noin kuukausi sitten piti muovilista ottaa kokonaan irti alhaalta että pakastimen oven sai kiinni, kun se oli ruvennut hankaamaan enemmän alla olevaan muovilistaan.

Kuluttajavirastossa sanottiin, että Electroluxin olisi saanut maksamaan jääkaapin korjauksen pari vuotta sitten vaikka takuuaika oli silloin jo ylittynyt puolella vuodella, mutta nyt ei kuulemma enää kannattaisi yrittää. Vaikka silloin aikaisemmin vetosin virhevastuuseen Electroluxiin ottaessani yhteyttä, ei asiaan reagoitu mitenkään.

Muissakin isoissa kodinkoneissa keittiössä, jotka on kaikki AEG-merkillä varustettuja, on ollut korjausta vaativia ongelmia. Electroluxin asiakaspalvelu on ala-arvoista teknisissä asioissa, sillä yrityksen linjana tuntuu olevan huonolaatuisten kodinkoneiden myynti ja rahan teko varaosien myynnillä. Huono mainekaan ei Electroluxia näytä haittaavan, varmaan liikevoitto niin hyvä että narisijoista ei tarvitse välittää.