Alapohjan seinän korjaus

Hei,
Ensimmäistä taloa ollaan ostamassa, ei ole juurikaan edeltävää ennakkotietoa rakennusasioista. Kyseessä on rossipohjainen talo, jonka yhteyteen on rakennettu varasto. Kuntotarkastuksessa huomattiin, että talon ja varaston välinen alapohjan seinämä petti yhdessä kohdassa ja varaston lattian täytteenä oleva maa-aines valuu talon alle. Vaurio ei ole kovin iso, tarkastaja suositteli vain pientä korjausta ja seinän tukemista jollain. Varaston lattiaa ei ole kuulemma aiheellista avata. Voisitteko neuvoa miten kyseinen korjaus tulee suorittaa ja mitä materiaaleja kannattaa käyttää? Vaurioitunut pätkä on noin metrin leveä. Kaikki neuvot ja vinkit ovat tervetulleita. Kiitos kaunis jo etukäteen!

“Vaurio ei ole kovin iso…” tuleepa mieleeni, että 1) kenen pyynnöstä kuntotarkastus suoritetaan (ilmeisesti maksullinen), 2) kyllä se on loppujen lopuksi iso, 3) muitakin isoja virheitä on, 4) hinnoittele tarkkaan kaikki havaitut virheet ja vähennä pyydetystä hinnasta, ettet jälkipyykkiä lähde pesemään, se vasta maksaakin ja rahat menevät sinne kuuluisaan kaivoon, 5) minä jättäisin ostamatta.

Kun hinnoittelet virheet todellisuudessa maksavin hinnoin ja vähennät sen pyyntihinnasta, niin myyjä ei myy, joten häntä sinun on sitten loppujen lopuksi kiittäminen. Kyllä sen joku …mö sitten kuitenkin ostaa.

Hinnoittele siten, että pyydät sitovat tarjoukset kaikista korjauksista ehdolla, jos Sinä ostat ko. talon. Älä usko niitä tarjouksia, jotka eivät ole sitovia.

Monta antoikin jo tyhjentävän vastauksen. Mitä tuohon kysyjän esilletuomaan vaurioon tulee, mä tekisin niin kuin tarkastaja on suositellut. Jos ois mun talo niin voi olla, etten heti tekisi mitään…