Alavus ikkunat vai Fenestran ikkunat?

Haimme tarjoukset Alavus ikkunoilta ja Fenestralta. Molemmista sai hyvää palvelua ja molemmat vannovat omien ikkunoiden olevan laadukkaita. Hintaeroa tarjousten välillä on 1700€ ja Fenestra on halvempi. Tietoa etsiessä olen Fenestran kohdalla törmännyt aikasta negatiiviseen palautteeseen, mutta Alavuden kohdalla on vähämmän negatiivista palautetta, mutta johtuuko tämä siitä, että niitä asennetaan huomattavasti vähemmän kuin Fenestraa…? Onko molempien firmojen laadunvalvonta kohdallaan? Miten hyvin hommat toimitus- ja asennusvaiheessa toimii? jne. Kommentteja ja mielipiteitä muilta olisi mukava kuulla

Olen ostanut Fenestralta 10 ikkunaa eikä minulla ole ollut mitään valittamista.

Meillä ainakin fenestran kanssa toimitukset oli yhtä arpomista, ei ilmoiteta jos tuotteet ei saavu sovittuna aikana. sit ilmoitetaan että nyt tulee ikkuna lähetys,odotetaan kantoporukan kanssa innolla,ja yksi ainoa ikkuna tulee??

Tee vielä tinkikierros ja lopulta valitset sen halvimman tarjouksen.

ps. sisältyykö samaan toimitukseen ulko-ovia? Jos sisältyy niin Alavus myy, tai ainakin myi aikanaan Eduxin ulko-ovia, ei siis ole omaa ovituotantoa ja niitä en omasta kokemuksesta voi suositella. Ovien lämpölaajeneminen on aika runsasta kun ovilehti ei tahdo kesällä mahtua karmiväliin kuin väkisin runttaamalla.

No, en kyllä ottaisi kumpaakaan laaturakentamiseen…

Kyllä meillä asiaan liittyi oleellisesti myyntitykki. Hinnat kaikilla oli lähes samat, paitsi tietysti Tiivillä tonnin enemmän… Tiivin edustaja ei juurikaan luottamusta herättänyt millään tasolla, mutta Alavuksen tyyppi tuntui pätevältä, varmisti itse ikkunoiden koot useaan kertaan, tuli ottamaan kuljetusta vastaan, kävi tarkastamassa asennusporukan edistymistä ja hoiti kaiken yleensäkin asiallisesti. Enpä firmaa valitsisi joka ei tämän vertaa pysty asiaa hoitamaan.

En kyllä miettisi hetkeäkään, omat kokemukset molemmista puoltavat vahvasti Alavuuden ikkunoita.

Jätin 1,5kk sitten rakentaja.fi-sivujen kautta yhteydenottopyynnön Fenestralle. Mitään ei ole kuulunut, eikä enää tarvitsekaan, koska käännyin heidän kilpailijansa puoleen.

Otimme kokeeksi Fenestralta parvekeoven, ulko-oven ja pari yläkerran ikkunaa. Palvelu oli hyvää toimitukseen asti.
Toimitus myöhässä. Ulko-ovi asennettiin kahteen kertaan, ensimmäinen asennus sellainen, ettei tekijäkään kuulemma uskonut että kelpaisi. Ikkunoita kuljetettaessa seinät kolhittiin lommoille, eikä parvekkeen ovi ole missään vaiheessa toiminut moitteetta. Reklamointi hoidettiin huonosti.

En voi mitenkään suositella Fenestraa!

Ostimme Alavukselta 17 ikkunaa asennettuna, ulko-oven ja kaksi terassinovea (ei asennnettuna). Asentajista oli pulaa pääkaupunkiseudulla. Mutta toimittaja halusi pitää sovitusta kiinni ja asentajat ajoivat aamulla Porista Espooseen asentamaan ja illalla kotiin. Kaikki sujui hyvin. Käytössä ovat ollet hyviä osa ikkunoista on kiinteitä ja osa aukeavia. Yksi ikkuna on avatessa kinnannut alusta asti, enkä itse ymmärrä miksi. Toimittaja sanoi sen menevän ohi, mutta ei ole yli vuoteen mennyt. Kaikien kaikkiaan voin suositella, kun ajattelee mitä roskaa monet ovat muualta saaneet.

Minäkin yritin keväällä Fenestralta yhteydenottoa rakentaja-sivujen kautta kun oli jokin kampanja, mutta eipä ole kuulunut enkä aio perään soitella nyt kun ikkuna- ja oviremontin tarjoustenkysely on oikeasti ajankohtainen

Hankittiin Vihannolta uudet ulko-ovet n3v sitten.Onnistunut ostos.

Topi 13v.  Vihannolta sähkötarvikkeet ei ovia.    

Löytyi sieltä oviakin sähkötarvikkeita ei kyllä näkynyt.http://www.ovitehdasvihanto.fi/