Asiantuntija vertailuun!

Talon rakennuttaminen on todella iso kustannus eikä haluaisi mokata siinä omilla valinnoillaan ja toimillaan!, eli kuka/kehen kannattaisi olla yhteydessä jos vaikka muutamaa valmistaloa haluaisi verrata keskenään, lähinnä teknisestä toteutuksesta ja sisällöstä yms kokemus tiedosta. Olen lukenut että paljon vaikuttaa rakennus porukoista talon tulevaisuus?..

Kyllä se kaikki on sen rakennuttajan eli hankkeeseen ryhtyvän käsissä ja ymmärryksessä, kuinka hölmön luottavainen rakennuttaja on, eikä Itse ajattele terveellä järjellä. Ehkäpä ei ollenkaan, vaan luulee kaiken. Vastuunsa tuntevan asiantuntijan käyttö maksaa, mutta se tulee moninkertaisesti takaisin. Älä luule mitään ennen kuin olet täysin ymmärtänyt.

“Tietysti vastuu jää rakennuttajalle tai saa syyttää itseään mikä tuli valittua.”
Juuri noin ja katso mitä edellä sanoin.

Asennusporukan työn valvoja on rakennuttaja, kun sen puolueettoman valvontakin on vain rahastusta ellei se valvoja on vastuunsa tunteva ja katso rakennuttajan etuja. 

Jos minä teetän jotakin, niin minä ymmärrän ensin asian ja se tehdään sitten kuin siitä riittävän hyvä tulee. Maksullinen porukka tekee sen kuin sen annetaan tehdä.

Tuli tuossa mieleen, että talokauppiaat kehuvat vielä että olisi tiedossa hyviä vastaavia, annanko numeron, tässä kohtaa tulee jotain mieleen…

Ja rakennusporukoista niin ei ole mitään huonoa sanottavaa…

Eli pitäisi olla hyvä puolueeton vastaava ja se että se on paikanpäällä, varsinkin kun tehdään jotain missä voi tulla isompi/korvaamaton paikka…
Tietysti itse pitäisi myös päästä paikanpäälle. Toki ymmärrän sen hyvin että vastaava ei voi olla kokoajan paikanpäällä ja tällöin voisi tapahtua ”jotain” , vaikka luulen että tälläisissä tilanteissa on sovittu ettei tehdä mitään sellaista mikä jää mestarilta näkemättä…
Mutta nämä taitaa olla olla minun pelkojani ja liiallisen netin selauksen tulos

Varsinkin talofirmat kehuvat porukoitaan, mutta valitettavasti totuus on toinen, vaikka tänne tulee oikeastaan vain niitä epäonnistuneita. Totuus on  kuitenkin sen kaltainen. Talofirmat antavat ymmärtää, mutta eivät ymmärrä antaa sitä mitä sumun peittäen ovat luvanneet. Myynti ja totuus ovat erilaisia.  Mihin päin on aikomuksesi rakentaa/rakennuttaa?

Sanotaan näin Tampereen seudulle pitäis rakentaa omalle tontille.