Olemme etsiskelleet mahd. helppoa ratkaisua autokatokseksi. Markettien parkkipaikoilla on nykyään hyvännäköisiä kärrykatoksia, jotka jopa saattaisivat leveämpänä mallina käydä autokatokseksi. Ongelma on, ettemme ole mistään saaneet selville, kuka niitä valmistaa. Osaisiko kukaan antaa vinkkiä?
Etsit mahdollisimman helppoa ratkaisua autokatokseksi? ei kovin vaikea ole kevytrakenteinen pressu- putkitalli ja taitaa parhaimmillaan saada alle satasella.
Itse hain k-raudasta siistejä pitkiä lavoja ,jotka olleet esim. villojen alla..ja purin niitä..lekaharkoista tein sivujen ja päätyjen alustat..ja nekin ilmatteeksi rikkonaisista..ja eikun töihin..koko oli sisäleveys n.260x460(fiattia varten)ja korkeus keskeltä n.270...kattotuolit ja muutkin liitin ruuveilla...ja tosiaan kokonaan laudoista..seinät tein kulmaan laittamalla laudat..samoin alajuoksut ja lopuksi harmaata kestopeitettä päälle..katoksi riitto 4x6m ja seinät 2x3 ,jotka ruuvasin ruuvien alle laittamalla isot prikat..ei tuuli vie ja aikaa meni 12 tuntia...aika siisti tuli...ja maksoin kokonaiset 60 e.Kuvassa vielä keskeneräisenä ,muutama kattojuoksu puuttuu ja sisääntulon poikkipuu..jne
Tuollainen rakennelma vaatii jo luvan vähintään toimenpideluvan? muuten on sieltä helpoimmasta päästä kyllä.
tässä valmiina..voi purkaa ja puut tarvittaessa pilkota ja polttaa...
Hienohan siitä tuli, nuo lautojen reunat ja kulmakohdat kannattaa vähän höylällä tai muulla pyöristää niin ei heti tuuli ravistele sitä suojapressua rikki.
tämä on tälläinen väliaikainen ratkaisu vaan...tai sitten ei ..jospa ensi keväänä siirtyisi toiseen paikkaan tontille ..metsän reunaan...mutta jäipähän toinen katos tallin vieressä ..talveksi ..vaikka lumilinkolle.......tolle hiivatille on ihan kelpo suoja...on nääs nytten mun talviautona..vaikka kaverit totesivat hymyssä suin ..fiatti..talviautoksi......mutta kun olen sitä laitellut ja en poiskaan viitsi myydä..ja mennään loska /suolakelit tällä..ja säästetään meseä.heh...hyvää syksyä vaan...ensi vuonna on sitten huvimajan teko...roskiskatoksen teinkin jo...
Näinhän se on kun tekee itse saa säästöä ja sellaisen kun tarvitsee, mitäs vikaa fiiussa? sillähän ajelee halvat kilometrit, minullakin oli joskus 127 ja oli kiva peli, nyt rouskutetaan dieselillä myös talvella. syksyä täältäkin, näkyy satelevan taas.
Pysyyköhän aloillaan,jos pääsee tuuli sisälle??Kun näyttäs että perustus on mallia "harkko syrjällään"
Se selviää piakkoin ,kun myrskyää..ei kuvassa näkynyt avonaista päätykolmiota,josta ilma voi virrata läpi ettei aiheudu aivan pussia..sen verran kumminkin tavara painaa..että kyllä pysyy...alajuoksut on kiinni harkoissa...
ja laitan vielä oven suuhun alaslaskettavan pressun ,jonka alaosaan putki painoksi niin estääpähän tuiskun ja pyryn sisään menon...
Kyllä on tainnu saada ensimmäisen kunnon tuulenpuuskan jälkeen hakea tuon kyhhäyksen naapurin tontilta! Suht. normaali syysmyrsky heittää kohtuudella tuommoisen hevon v…uun, jos ei ole maahan ankkuroitu. Ruuvipaalut on hyviä siihen ! Ei kyllä kannatakkaan vanhaa Fiattia parempaa tuolla säilytellä…!