Autotallin lattiapinnoite, uretaaniöljy, maali vai joku muu?

Onko kellään kokemuksia/tietoa uretaaniöljystä autotallin lattiapinnoitteena, onko hyvä ratkaisu? Onko ko. öljy väritöntä vai saako siihen värisävyjä? Vai mikä olisi paras suht. edullinen ja helposti laitettavissa oleva pinnoite. Kiitokset neuvoista!!

Pistäpä googleen sana uretaaniöljy, niin eiköhän se siitä.

Se on lähinnä pölynsidontaan tarkoitettu, itse en laittaisi. Jos haluat värillisen vastaavan, niin maalaa sitten alkydimaalilla, esim betolux. Pientä kuultosävytystä voinee siihen uretaaniöljyynkin laittaa, uskon kauppiaan tietävän, mitä sävytyspastoja siihen voi sekoittaa.

Itse en näitä autotallin lattian laittaisi, vaan ennemmin itsesiliävän epoksimassan. Kestävyys on ihan toista luokkaa. Toiseksi, jos haluat myöhemmin laittaa uretaaniöljyn päälle epoksin, se ei välttämättä onnistu. Uudelleen käsittely pitää tehdä uretaaniöljyllä tai alkydillä. Epoksin päälle voi taas laittaa mitä mieleen tulee.

Betoluxia en voi henkkoht aivan täysin suositella, sillä nastat syö maalin, paksunkin sellaisen. Jälkiviisaana voi sanoa, että olisi pitänyt laittaa epoksi tai sitten autonrenkaiden linjaan jokin levy tmsv.

Itse pistin tuota asteen kestävämpää Tikkurilan Akvacoat 100 epoksimaalia, mutta naarmuja nastoista tuli heti. Hommasin sitten ETRA Megacenteristä (=Etola) kumimattoa ajourille, mutta hintaa siten tulee saman verran kuin kunnolliselle epoksipinnoitteelle alun perin.

Betolux onkin sisäkäyttöön tarkoitettu maali (asunto) eikä autotalliin betonin päälle. Muistaakseni jopa ohjeessa sanottiin niin. Portaat vetelin joskus sillä...nimi on todella harhaanjohtava.

Mitkä on hyviä epokseja, onko suositella jotain merkkiä ja mikä on kustannus per neliö?

Pitihän se vielä varmistaa: “Ei sovellu lattioihin, joihin kohdistuu jalankulkuliikennettä suurempaa toistuvaa rasitusta esim. nastarenkaat.”