Pitäisi autotallin eteen valaa ajoluiska, mutta olen pohtinut, millä estäsi nastojen ja maantiesuolan kulutukset? Ihan pelkkä betoni ei varmaankaan hirveän pitkään kestä talven kulutuksia.
Olen miettinyt Master Topin käyttöä, jota laitettiin autotallin lattiaan lattavalun yhteydessä, jonka uskaltaa itsekkin levittää vähän pienemmälle pinnalle (n. 9 m2) tai sitten luiskan maalaamista. Vaan kun ei osaa päättää, mikä olisi fiksu ratkaisu. Antakeehan apuja :)
Soita lähimmälle betoniasemalle ja kerro ongelmasi. Tilaa sitten tarvitsemasi määrä kuraa ja vala se luiska.
Tilaa K40 säänkestävä 16 mm max.rae betoni. Kestää pakkasta ja aika hyvin myös suoloja.
Miten lie tuon kyseisen K40 betonin kestävyys nastarenkaiden alla? Autokatoksen lattia juuri valettu…pinnoitus taitaa mennä ensi kesään…
Kyllä, se kestää, kun tilaa betonin säänkestävänä ja sanoo tilattaessa mihinkä tarkoitukseen betonimassa tulee.Tehdäänhän niitä valtatien päällystyksiä betonilla ainakin joitakin pätkiä ja ovat varmaankin kovalla kulutuksella.
MasterTop tallin lattiassa ja K40 betoni luiskassa oli ainakin meillä hyvä ratkaisu. Syksyllä 2007 työstetty.
MasterTop tallin lattiassa ja K40 betoni luiskassa oli ainakin meillä hyvä ratkaisu. Syksyllä 2007 työstetty.
Asenna valuun lämmityskaapeli ja tee/teetä betonivaluun pesubetonipinta, pysyy kuivana ei ole liukas,suolat kyllä ajanmyötä syövät betonin.ja vielä varmista luiskan alapuolen vedenpoistumistie.Kestää isältä pojalle!
Mulla on säänkestävää betonia ja siinä päällä master top, saas nähdä mitä eka talvi tuo tullessaan.
Luiskalämmitys kannattaa laittaa jos on yhtäänkään jyrkempi luiska.
Mitenkähän tuommoinen pesubetonipinta tehdään? Siis kun luiska on jo valettu.
Ei kovettuneeseen betoniin mitenkään…
Betonin peittausaineella saa jonkin verran kiviä näkyviin.
En suosittele happojen käyttöä…
Suosittelen. En suosittele. Ei vastaa ollenkaan kysyjän kysymykseen, eikä auta kysyjää mitenkään.
Äänestäminen ei kuulu rakentamiseen, vaan se on toisaalta periaatteessa poliittista toimintaa ja ei kuulune näille palstoille.
"Pesubetoni" tehdään aina itse sen valuvaiheen aikana siten, että hieman kovettunut pinta "pestään" pintakivet näkyviin.
Jos haluat tehdä jo kovettuneeseen betoniin "pesubetonia", niin se onnistuu "korviketavalla", mutta se on työläs. Se onnistuu melkein siten, että hiot sitä pintaa siten, että saat kivet näkyviin ja kivien kohta hyvin hienovaraisesti, jotta niiden pinta ei vaurioidu riippuen siitä, onko betoni tehty "luonnon kivistä" vai murskekivistä.
Homma on työläs, mutta ei mahdoton. Siinä tarvitaan pitkää pinnaa, joten helpommalla pääsee, kun piikkaa pinnasta pois riittävän määrän betonia ja valaa sitten uudestaan käyttäen sitten sitä pesua.
Hapolla saadaan myös "pesubetonia", mutta siinä mennään pahasti ojasta allikkoon, koska sillä pilataan/vaurioitetaan sen valun pintakerros, joka murenee sitten melko nopeasti enemmän kuin "pesubetoniksi".
Jos luiskan valu on muutoin onnistunut niin kannattaa harkita ettei tekisi mitään muutoksia. Epäonnistmisen riski on suuri.