Design-talon lopullinen hinta

Hei,

Saimme Design-taloilta tarjouksen muutamalla muutoksella Hailuoto 153:sta (mukana myös autokatos). Hinta on 197 000 eur.

Onko kellään kokemuksia, paljonko tuohon pitää laittaa päälle maatöiden, perustusten (pitää paaluttaa, eli DT:n perusratkaisu ei käynyt), liittymämaksujen, vastaavan työnjohtan/pääsuunnitelijoiden jne takia?

Maatutkimuksen mukaan tarvitaan teräspaalutus, n. 4 metrin paaluja.

Ainaski 30.000€

Ainaski 30.000€

veikkaan että 50.000e lähempänä totuutta jos riittääkään…ja siihenki pitää jo itte tehdä jotain…

Kiitoksia vastauksista.

Itse laskeskelimme laskentaohjelmien avulla, että summa pyörisi 60-80k euron välimaastossa. Kokemuksia (eri talon osalta tosin) on myös siitä, että 20v kokemuksen omaava kustannuslaskija on saanut koko talon kustannukseksi n. 200k enemmän kuin laskentaohjelmat, niin kiinnostaa siksi myös oikeasti Desing-talon rakentaneiden kokemukset…

Olemme rakentamassa pk-seudulle

Tuo arviosi 60-80 te on varmasti ihan hyvä… Meillä tuulettuva alapohja (8 varvia) Ontelolaatoilla, ei paalutusta, maatöineen (vähällä päästiin), salaojineen, ym. putkineen ja routaeristyksineen vähän alle 30 te vaikka lähes kaikki tehtiin itse, tosin missään ei säästetty mm. 70 m3 lekasoraa tuli ruikittua. Siihen vastaava ja pääsuunnittelija yht. 5-10 te, liittymät 4-6 te ym… Kyllä sitä rahaa vaan menee… Avaimet käteen tarjous perustuksista meillä oli 60 te, eli puoleen päästiin itse tekemällä… Meillä ei Design-talo, mutta tässä jotain…