Tarkoituksena on lisätä puhallusvillaa yläpohjaan, mutta passaakohan olemassaolevan (lasi)puhallusvillan päälle puhaltaa lisäeristeeksi paikallisista liikkeistä/yrittäjiltä helpommin saatavaa selluvillaa? Lisäkerroksen paksuus tulee olemaan n. 200mm.
Ennemmin kuin kysyisit puhallusvillan sopivuutta kannattaisi kysyä itse työn tekijöiden ammattitaitoa kyseiseen työhön. Nimittäin itse olen korjausrakentamisessa törmännyt liian usein todella leväperäiseen eristämiseen!!
Mukeltaja mitä on leväperäinen eristäminen?
Eräältä toiselta foorumilta lainattua:
“Nyt se puhallusvilla on siellä katolla ja ne perkeleen putket on yhä edelleen eristämättä. Ovat käyneet päivällä puhaltamassa villat katolle ja mulle ei ole kukaan ilmoittanut. Ovet on ollu kaikki lukossa, mutta ne on kiivenny talonpäädystä sisään. Mitä vittua?
Siellä oli työkaluja levällään, putkia kokonaan irti ja eristämättä, höyrynsulkumuovissa reikiä siellä täällä, jotka oli tarkoitus teipata vielä umpeen. Nyt siellä nakottaa villat kaiken ton päällä.
Katossa on kahden neliön kokonen reikäkin, kun ullakon portaat puuttuu vielä, mutta se ei oo haitannu. Eteisen lattialle se oli kaikki sieltä tippunu.
Kuka tommosen nyt korvaa? Soitin talomyyjälle ja käskin sen aamulla kattomaan, kun se on ton villan sinne tilannu. Kirjoitin vielä sähköpostiin kun tein tilauksen, ettei ennen marraskuuta ole mahdollista tulla. Ei oo hirveesti puhallusmiesten päässä liikkunu, kun ovat sen villan sinne puhaltaneet, tyhmempikin olisi tajunnut, että hommat on vielä kesken. Ei olis ollut paha rasti soittaa ja kysyä, saako puhaltaa.”