Hajajätevesiasetus 542/2003/2 C 1) asuinkiinteistön jätevesien käsittelyjärjestelmä mitoitetaan tarpeen mukaan siten, että se täyttää asetetut vaatimukset elinkaaren kaikissa todennäköisissä käyttötilanteissa; mitoituksen on perustuttava vähintää siihen asukaslukuun, jonka arvo saadaan jakamalla huoneistoala neliömetreissä luvulla 30, kuitenkin siten, että mitoituksen asukasluku on vähintään viisi (5).
Asukasvastike 5 tarkoittaa 750 L vuorokausivirtaamaa. CE-testauksessa esim. Ecolator testattu vain 600 L vuorokausivirtaamalla. Täyttääkö laite tällöin hajajätevesiasetuksen ???
Ylläpito voisi näyttää kyntensä ja laittaa tämän yksinpuhelijan hiljaiseksi.
Voiko tästä selkeämmäksi kysymys enään muuttua. Kysymys kuului täyttyykö laki vai ei, itse en osaa sanoa. DonHuan voisi tutustua tarkemmin kysymyksiin, vai oliko sulla vastaus tähän.
Ylläpito voisi alkaa poistamaan noita epäasiallisia kommentteja, joissa ei oteta kantaa selkeisiin kysymyksiin. En voisi kuvitella, mikä olisi kuluttajalla tärkeämpää kuin tieto siitä, täyttääkö laite lain vaatimukset vai ei.
Myyntityössä on viisasta kysyä vain kysymyksiä joihin itse ajattelee tietävänsä vastauksen. Myös kysymykset joiden tarkoitus on ohjata keskustelua myyjän edustaman laitteen/tuotteen ylivertaisuuteen, ovat myyntityössä hyviä. Tältä osin olet toiminut myyjän tavoin
Myyntimiehet/naiset kyllä tunnistaa erittäin helposti.Suosittelen olemaan ovelampi kuin mitä nyt olet. Tarkoitusperäsi näkyy kauas.Keskusteluhistoriasi on vähintäänkin outo.Kyselet kysymyksiä joihin itse esität kommenttejasi, ja monia peräkkäin.Tuon kaltainen markkinointi ei ole hyvästä, vaan herättää lähinnä ällötystä. Jos tarvitset markkinointiapua tuotteillesi/ideologiallesi, niin apua varmasti löytyy erilaisilta myynti ja markkinointi-kursseilta. On myös olemassa ns.valmentajia
…ja jos noista ei apua löydy, niin onhan sitten vielä ne ammattiauttajatkin…
DonAjatus, Tonttiilmantaloo ja Leds luultavasti olette yksi ja sama kirjoittaja, mutta Teiltä ei ole tullut kertaakaan yhteenkään yksinkertaiseen kysymykseen yhtään vastausta. En tiedä mitkä ovat motiivisi. Kaiken maailman myynnistä teiltä löytyy tyhjänpäiväistä höpinää kuin Ruunebergiltä, mutta sehän myyntimiesten tehtävä. Kompetenssia edes yksinkertaisiin kysymyksiin ei teiltä tunnu löytyvän, joko te ette tiedä, tai teidän/myyjän intresssissä on olla tietämättä. Ihmettelen mitä sisältöä valvoja/ylläpito teidän kommenteissa näkee.
Älkää viel lopettako. Kaljaa ja sipsejä on vielä.
…niin, noita kahta muuta persoonaani en tunne eikä tapanani ole ollutkaan vastata yksinkertaisiin kysymyksiin… niihin vastaukset löytynee täältä jo muutenkin…
Kysymystäsi on ihan turha käsitellä, koska kysymyksesi ei ole ns.aito.Et siis ole tavallinen rakentaja, joka neuvoja kyselee.Tavallista rakentajaa ei juurikaan kiinnosta mitä virtaamaa on käytetty CE-testauksessa.Tavalliselle rakentajalle riittää että pöntöt toimii ja kunta hyväksyy…
Sensijaan sinä olet jonkun muun merkin kuin ecolatorin edustaja, jolla on kauppa hiljentyntyt ja syylliseksi olet todennut huonot kilpalijan tuotteet, ja nyt se alkoi ottaa päähän. Itse en tiedä näistä kakkavehkeistä yhtään mitään, mutta määrätynlaiset “ovelat” kaverit kyllä tunnistaa…
Laitteenhankinnassa on turha käsitellä mitään muuta kuin, se että laite täyttää lain vaatimukset 2014 jälkeen. Nythän on ihan sama mitä myydään tai ostetaan, koska laki ei ole vielä voimassa. Olen Leds kanssasi kyllä eri mieltä siitä, että ostaisin 10000 euron laitteen nyt, jonka myöhemmin joutuisin vaihtamaan. Nyt kun on olemassa laki, niin et sinä kunnalta sellaista paperia saa, että kunta takaisi laitteen täyttävän lain vaatimukset 2014, asiahan on päinvastoin, koska rakentajahan itse vakuuttaa jätevesisuunnitelmassaan kunnalle, että laite täyttää hajajätevesiasetuksen vaatimukset. Kuka maksaa laskun, jos myöhemmin todetaan, että se ei täytäkkään lain vaatimusta.