Olenko ymmärtänyt oikein? Paritalon tontti on jaettu hallinnanjaolla, jolloin molemmat hallinnoi "omaa" osuuttaan tontista. Onko tällaisessa tilanteessa niin, että tontille saa rakentaa sen yhden 10m2 piharakennuksen, eli molemmat eivät voi rakentaa omalle hallinnoimalleen osuudelleen omaa rakennustaan?
Päättelepä itse miten ja millä tavoin voitaisiin keplotella!
Tässä nyt ei ole kyse keplottelusta vaan pykälistä! Mitä saa/voi tehdä ja mitä ei... Kun halutaan tehdä asioita oikein niin mielestäni kohtuutonta alkaa v-tuileen. Käsittääkseni tämäkin oli ihan asiallinen kysymys, vai? Et kiitos vaan Montalle kommentista .
Arvoisa Tervis! Miksi hikeennyit? Kalahtiko sittenkin kalikka, vaikka en juuri tarkoittanut sitä, vaan pyysin ajattelemaan.
Sitäpä juuri tarkoitin, että miten voisi keplotella, vaikka "enhän minä keplottele", mutta pykälät ovat pykäliä. Senpä vuoksi suosittelin ajattelemaan omalta osaltasi, miten ne muut, jotka keplottelevat, voisivat keplotella. Soromnoo! Kiitoksia kiittämisestäsi!
No huh huh...Minun tulisi siis alkaa miettimään miksi tai miten muut keplottelevat (miksiköhän ihmeessä?)... Ja tämäkö sitten antaisi kysymykseeni vastauksen? Soronmoopa joo. Kait tällaisesta jaarittelusta alkaa pienikin hikeentymään. Ajateltu on juu (tosin ei sitä miten muut keplottelelvat) ja siksi kysellään jos jollain olisi asiasta OIKEASTI jotakin tietoa. Montalle, kaikella kunnioituksella, provosoit kyllä taidolla. Suotakoon sinulle huvisi.
Jos kaavassa sanotaan, että tontille saa rakentaa yhden 10m2 piharakennuksen, niin silloin molemmat eivät sitä saa tehdä. Hallinnanjakosopimus ei vaikuta koko kiinteistön rakennusoikeuteen, vaan sillä voidaan jakaa se halutulla tavalla hallinta-alueiden kesken...