Halltexin ovet - ei ikinä enää!

Parin työmiehen voimin taloni vanha ja hyvinpalvellut ulko-ovi irrotettiin; kahden kuukauden odottelun jälkeen sain avata paketista tilaamani "laadukkaan" kotimaisen 7 Veljeksen ulko-oven.
Mutta mitä ihmettä: Kynnyspuussa oli kananmunan kokoinen ja tulitikun syvyinen laho reikä (vielä karmin ulospäin tulevalla syrjällä) joka rasituksesta puhkeaa kokonaan lävitse. Esitteessään sanotaan, että " 7 veljeksen ovien laadun takeena on perinteinen suomalainen puusepän ammattitaito ja valikoidut materiaalit".  
Hintakin oli sen mukainen, joten otin yhteyttä Hankasalmelle hyvityksen ja takuukorjaajan saamiseksi. Valokuvat tutkittuaan Halltexilta ilmoitettiin, että ovi täyttää kaikki laatukriteerit, mutta voivat pitkin hampain hyvittää rahdin verran (51,-) ja lähettää uuden kynnyspuun itse asennettavaksi. Eli viikon päästä minun pitäisi ammattitaidottomana sahata poikki kynnyksen metalliniittikiinnikkeet, irrottaa kynnys ja kiinnittää ilman erikoistyökaluja uusi kynnys paikoilleen. Sen jälkeen voin irrottaa väliaikaisesti takaisin asennetun vanhan oven ja laittaa tämän uuden tilalle. Viidelläkympillä!
Ostin ja maksoin kuitenkin tavallisesta 1-laatuisesta ovesta yli 800,- euroa, mielestäni siihen hintaan pitää saada ehjä karmi. Ikean tee-se-itse komponentit ovat eri asia- ja hintakin niissä on toisenlainen.
750,- euron ovi, jossa karmi pitää itse työstää uusiksi! HAH!
Näinkö tämä tuotevastuu nykyään toimii, vai kohdellaanko vain naispuolisia asiakkaita tökerösti?
Hallinnassani on useita vanhempia kiinteistöjä, joiden remontointi on ajankohtaista. Tasan tarkkaan tiedän, että toista tarjouspyyntöä en tee Halltexin suuntaan.
Halusin tukea suomalaista työtä ja maksaa laadustakin. Ihmettelen vain, miten tällaisten sekunda-tuotteiden tekijät ja myyjät voivat seistä työnsä takana???

Itselle tuli 3 ulko-ovea 2 vuotta sitten. 1kpl 100cm, 1kpl 90cm, 1kpl 140cm pariovi. Kaikissa laatuvikoja, kapeammat ovet sain uudet, pariovea eivät suostuneet vaihtamaan. Tehtaan edustaja kävi katsomassa ovet, totesi kaikissa virheitä. Maalivalumia, pohjamaali paistaa läpi, oksan koloja ym. Ovet ovat asuin huoneissa ja läpi tuulee saumoista. Tilasin ovet tupla huulloksilla, mutta kynnyksissä ei niitä ole. Pakkasella alareunat jäässä. Ei voi suositella. Viitapuun ovia olen sen jälkeen muille hommannut, ne ok.