Halogeenimuuntaja pörisee

Kysyn asiaa ammattilaisilta, sillä itse olen hieman kysymysmerkkinä asian suhteen. Eli minulla asennettuna Paulmann 280 W halogeenivalaisin sarja, jossa on oma muuntaja mukana (asennetaan suoraanvalaisin kotelon päälle). Samalla minulla on liitetty siihen himmennin - Enston muuntaja säädin 500VA - mutta joka särisee aika häiritsevästi. Löysin toisen keskustelun tästä samas aiheesta tuolta vanhasta paikasta, mutta siihen ei voinut enää vastata.

Ongelma on siis kuitenkin sama, että suuremmalla vastuksella pörinä kasvaa suuremmaksi. Olisiko tähän jotain parempaa ehdotusta tehtäväksi, joitain paremmin toimivia säätimiä kuin ensto? Säädin on vielä vaihtokytkimelle (eli siis on kaksi paikkaa, josta halogeeni voidaan sammuttaa tai laittaa päälle) - toinen kytkin on säädin, toinen tavallinen (on/off).

Olisiko kenellekään kättä pidempää?

oliskohan vika siinä, että säädin ei sovi ko.muuntajalle, elektrooniselle ja tavalliselle halog.valomuuntajalle on omat säätimensä.

Kuulostais tosiaan väärältä himmentimeltä. Tosin joistakin himmentimistä lähteekin pieni surina mutta ei pitäisi olla häiritsevä. Tuossa ois kasa enston himmentimiä asentamatta ja kaikki on elektronisille muuntajille, ovat muuten kalliimpia kuin hehkulampuille tarkoitetut. Toinen vaihtoehto on vaihtaa pakkamuuntaja joka on n.2,5 kertaa kalliimpi ja 4 kertaa isompi.

Muuntaja on todennäköisesti rengas- tai pakkamuuntaja ja ko. säädin ei sovellus sen kanssa käytettäväksi. Jos säätimen malli on 2247 niin sitten muuntaja ei ole säätö-kelpoinen.