Hehkutettu kupariputken liitos ilman tukiholkkia

Hohhoijaa, taas kiireellä tein kylppäriremonttia ja unohdin tukiholkit pehmythehkutetustakupariputkesta puristusliitoksessa helmen kanssa, vaikka olin ostanut ne. Onkohan vanhuuttakin pelissä… mutta pitääkö nyt purkaan ja tehdä uusiksi? Eivät kuitenkaan vuoda.
Biilteeman muovieristeistä kuparia putkena.

+x[quote]
[b]J12566482018 - 11/18/2020[/b]
Hohhoijaa, taas kiireellä tein kylppäriremonttia ja unohdin tukiholkit pehmythehkutetustakupariputkesta puristusliitoksessa helmen kanssa, vaikka olin ostanut ne. Onkohan vanhuuttakin pelissä... mutta pitääkö nyt purkaan ja tehdä uusiksi? Eivät kuitenkaan vuoda.
Biilteeman muovieristeistä kuparia putkena.
[/quote]

Yleensä holkit laitetaan vain muoviputkiin mutta luin että Bilteman kupariputket saattavat olla niin ohuita että vaativat holkit. Sinulla jäi varmaan pätkiä joten vertaa seinämäpaksuutta putkiliikkeiden vastaaviin. Ongelma suurin jos pehmeitä putkia joutuu avaamaan ja kiristämään uudestaan eli yleensä ne pitävät jos saa ne asennuksessa pitämään.
Itse en ole koskaan edes harkinnut holkkeja kupariputkiin vaikka olen käyttänyt käsin taivutettavaa putkea, mutta olen ostanut vain putkiliikkeestä "kallista" (?) kuparipukea.

Vika pala meni kylppäriin, mutta bilteman sivuilla sanotaan että 0.8mm paksuus. Käytin kyllä kraudan nippeleita, kun aika onettomia ne biilteeman, tahtoi kierteet mennä kun vuosi sitten tein vessaan putket. Mietin vaan pitäiskö purkaa, onko riski että alkaa vuotaa… no jos ne alkaa vuotaa niin tippoja varmaan vaan ettei nyt irti repeile sentään. 

Niin eihän sinne enää holkkia saa, kun putken pituus ei enää riitä. se on käytävä ostaa uutta putkea jos haluaa holkit

Ostin uutta putkea  https://www.stark-suomi.fi/fi/kupariputki-%C3%B8-10x2750-mm-kromattu

Kaipa tuokin tarvii holkit, myyjäkään tiennyt varmaksi

Naiset lankeaa ja miehet kaatuu? Koppavuudesta en tiedä kummalla meistä enemmän, mutta tekemäni liitokset ovat kuitenkin kestäneet vuosikausia tosin syynä voi myös olla oikea materiaalivalinta ja huolellinen työ.

Hehkutettuun kupariin tulee laittaa holkki, niinkuin mapress- liitoksiin …