Höyrynsulkumuovi ja Ekovilla yhdessä?

Voiko samaan seinään laittaa sekä höyrynsulkumuovin että Ekovillaa (eli selluvillaa)? Tiedän, että Ekovillan kanssa sopisi ainakin ilmansulkupaperi ja muiden villojen kanssa höyrynsulkumuovi. Haluaisin mahdollisimman ekologisen seinärakenteen, mutta en luota ilmansulkupaperi + selluvilla -rakenteeseen kosteusteknisesti. Onko siis kosteusteknisesti mahdollista tämmöinen kompromissi, höyrynsulkumuovi + selluvilla?

Kyllä kuulemma onnistuu. Itse tiedustelin asiaa ekovilla-asentajalta, kun mietin tuonne yläkertaan sopivaa ratkaisua. Päädyin tosin sitten tavalliseen lasivillaan.

"Päädyin tosin sitten tavalliseen lasivillaan."

Kerrankin OP:n kanssa samaa mieltä, että päätynyt siihen sikolätin tavaraan.

Kaikkien eristeiden yhteydessä mahdollisimman tiivis höyrynsulku(eli muovi) on paras vaihtoehto. Miksi mineraalivillat eivät olisi ekologinen vaihtoehto? Eikö olisi ekologista kun 
käyttäisi mahdollisimman tehokasta eristettä jolloin lämmitysenergiaa kuluisi vähemmän? 
Mikään selluvilla ei ole kuitenkaan mineraalivillan veroinen eristävyydeltään. Tehdäänhän sitä
lasivillakin jätelasista kierrättämällä. Itse olen kyllä kivivillojen kannalla vaikka lasivillakin on hyvä
valinta.