Tervehdys,
olen juuri remontoinut yläkerran ja tarkoitus olisi asentaa aluksi yläkertaan (alakerta ensi vuonna) ilmanvaihto LTO koneella. Ajatuksena olisi sijoittaa tuloilma venttiilit makuuhuoneisiin lähelle ovea ja suunnata kohti ikkunaa kuten monessa paikassa on neuvottu, näin säästäen aikaa ja rahaa.
Olen lukenut että tulo ja poisto venttiilit pitäisi olla suurinpiirtein saman verran, mutta tällä ratkaisulla se ei tule onnistumaan koska makuuhuoneita on 3, olohuone 1, aula 1. Mahdollisia poistopaikkoja ovat ainoastaan keittiö ja pieni WC, koska alakerrassa taas sijaitsee kylpy- & kodinhoitohuoneet.
Kannattaako tässä vaiheessa tehdä sitten niin että sijoitan esimerkiksi tupla poistot keittiöön ja loput tasapainoitukset teen venttiili säädöllä, vai pitäisikö tässä tapauksessa harkita poistot myös makuuhuoneisiin jotta ilmamäärät saadaan tasapainoitettua?
Liitteenä kuva (linkkinä kun lisää kuva ei toiminut) tee-se-itse suunnitelmasta, paksumpi viiva on 160mm ja ohuempi 125mm putki, sininen tulo ja punainen poisto.
http://i60.tinypic.com/263zoll.png