Tervehdys, löytyiskö täältä apua, omistan siis kyseisen laitoksen joka pyörittää vastuksilla lämmitettävää vesikiertojärjestelmää, alhaalla lattiakierto ja ylhäällä vesikiertopatterit, sähkön hintojen noustua olen alkanut tutustumaan laitteen toimintaan kun laitehan pitäisi olla täys automaatti, eli ulkolämpötilan mukaan älyää itse nostaa veden lämpötilaa, ja napeista käyrää muuttamalla itse voi vaikuttaa lämmityskäyriin, nyt kuitenkin huomasin että napit eivät muuta tilannetta mihinkään, vaan suurimman osan ajasta kone paukuttaa täydet tehot koko ajan kattilalle eli n.65c', ja näillä asteille +5 käyrän mukaan vedenlämpö pitäisi olla noin 30c'? onko kellään tietoa ohjaako pelkästään piirilevyn äly toimintaa vai voiko esim. rikkinäinen/viallinen vastus aiheuttaa väärän tiedon piirilevylle, sähkäri kävi mittaamassa pannun ja ulkolämpötilamittarin vastukset jotka olivat n.kunnossa eli ei voi olla vika siinä että laite lukisi koko ajan että ulkona olisi -45c' :) onko kellään ollut samanlaisia ongelmia?
Miten min ja max lämpötilat asetuksissa? Onko varalämmitys jostain syystä päällä
noniin siin asteikko lähtee 20asteesta lämpöjen ollessa +20 ja tehtaan maksimi on 65c, kyseessä on siis manuaalisesti nappiakiertämällä valittava käyrä, varalämpö on päällä kun kone on viassa eli kone lämmittää koko ajan veden 65 asteeseen normaali tilassa..
Tuskinpa löytyy täältä apua. Kuten itsekin toteat, laitteessa on vikaa silloin, kun varalämmitys on käytössä. Kaukora Oy tuota laitetta edelleen edustaa, joten sieltä tai Jäspiltä suoraan kannattaa kysellä asentajaa, joka pystyy testaamaa ja korjaamaan vian. Muistaakseni laitteessa on maksimilämpötilan rajoitustermostatti, jonka asetusarvo on muutettavissa alemmaksi.
Varalämmitys on käytössä kun itse olen sen pistänyt käyttöön, kaukoraan on monet puhelin keskustelut käyty erittäin hyvällä palvelulla, mutta vika on vielä hakusessa,kaukora oyn suosittelema sähkäri on kerran käynyt mittailemassa laitetta ja huomenna tulee uudestaan, paljon on veikkauksia, ehkä piirilevy ehkä vastukset ehkä joku muu, mutta ei viitsis kaikkee ostella ja kokeilla, sen takia ajattelin jos täällä olis jollain ollu samankaltaista ongelmaa, joo ja kyllä kumpaankin löytyy tietysti vara- ja norm.lämmitykseen omat termostaatit jotka on säädeltävissä, mutta en nyt viitsisi niillä alkaa talvea pelaileen, joka päivä vääntelemässä kun keli muuttuu :), laitan viestiä kun vika selviää, jos vaikka auttaisi jotain seuraavaa jäspin omistajaa.
Sähkäri kävi, yksi vastus rikki se vaihdettiin, piirilevy-vaihdettiin, vika vaan on ja pysyy, eli vempele nyt vaan haluaa lämmittää veden termostaattiin säädettyyn maksimiin...lisää tiedon kalastusta ja ihmettelyä..
Jos po ´laitoksessa` on myös lämminkäyttövesi niin 65 astetta OK
Ps. Pyydä paikanpäälle ´ammattilainen` joka kertoo "suomeksi" laitteiston toiminnan ja opastaa laitteen käytössä.
Relekortin jokin/jotkin releet oikosulussa, jolloin vastukset aina kytkeytyneenä päälle.
Relekortin jokin/jotkin releet oikosulussa, jolloin vastukset aina kytkeytyneenä päälle.
Aijaa?
Vika 5v sitten ja nyt jo korjausta. Nopeaa on toiminta. Esimerkillista toimintaa.
Jonkin relekortin releen kärjet hitsautuneet yhteen. Ko. releen ohjaama vastus lämmittää siis koko ajan riippumatta ohjelmasta. Ei näy muuten kuin veden lämpötilassa ja sähkölaskussa. Kaukora ei korjaa relekortteja. Uusi relekortti maksaa 334,80€. Onneksi noita releitä voi ostaa 4€ / kpl.