Niin yritin lisätä vielä, että 2006 jouluksi valmistui vieskan ahomansikka 600€/neliö niin kait osaamme laskea oikein
niin, papanaharkkotalo brutto 200 neliöö + kellaria reilu 100 neliöö kalliossa, säältäsuojaanhinta 70 000 lupine, kuvine kaikkineen.
Eli torppa oli valmis alle 50 000euroon!!!..Nykyään menee monella pohjiin puolet tuosta.Joku mättää…
“Eli torppa oli valmis alle 50 000euroon!!!..Nykyään menee monella pohjiin puolet tuosta.Joku mättää”
Juu niinhän monella saattaa mennä, mutta täällä susirajalla se meneekin näin, kun itse omistetaan tontit,sannat,puut jne tuossa hinnassa oli jo sisätöissä myös ammattimaalari,laatottaja ja muurari… Ja tämä täys tosi, kuitit on nähtävissä jos vänkööhön menöö =D
Eli, että heitit tänne sitten hinnan talolle etukäteen ja nyt kerrot,ettei se sisälläkkään kaikkea? “makso 600e/neliö” “mutta minähän omistinkin valmiiksi jo tontit sannat,puut jne.” VOI PRKLE!
Onko oma betoniasemakin?
Jos kuitteja kerran on, niin ei ole suuri vaiva pikkuisen eritellä kustannuksia. Sähköurakka jo tiedetään, eikä se nyt mitenkään häikäisevän edullinen ollut, jos ei kalliskaan.
Ihan vaan mielenkiinnosta...
"Niin yritin lisätä vielä, että 2006 jouluksi valmistui vieskan ahomansikka 600€/neliö niin kait osaamme laskea oikein "
Teillä on ollu kyllä sitten mustia miehiä jalkaraudoissa siellä töissä ja isäntä painanut “yövuoroa” oikeen huolella…
Mie tein autotallin 100 neliöö, kylläkin huomattavilla mukavuuksilla, lattialämmityksellä ja kertopuusta ja siihenkin meni jo melkeen 500€/neliö…
"niin, papanaharkkotalo brutto 200 neliöö + kellaria reilu 100 neliöö kalliossa, säältäsuojaanhinta 70 000 lupine, kuvine kaikkineen. "
Ja tällä herralla hymy hyytyy kun saa edes ulkopuolen rappauksesta laskun käteensä…
“Juu niinhän monella saattaa mennä, mutta täällä susirajalla se meneekin näin, kun itse omistetaan tontit,sannat,puut jne”
No mitä ihmettä talopakettia sitten katselet, kun puutkin löytyvät omasta takaa, siitä vaan omalle sahalle sahaamaan niin neliöhinnaksi jää jo varmaan alle 300e
Ja Teillä on varmaan myös “soratehdas” josta saa eri sepeli ja soralaatuja, meinaan ei paljoa lohduta nykypäivän rakentamisessa jos omistaa metsänreunassa hiekkakuopan.
"niin, papanaharkkotalo brutto 200 neliöö + kellaria reilu 100 neliöö kalliossa, säältäsuojaanhinta 70 000 lupine, kuvine kaikkineen. "
Ja tällä herralla hymy hyytyy kun saa edes ulkopuolen rappauksesta laskun käteensä…
Vai hyytyykö??
Jos haluat välttää ongelmia, pysy kaukana Jukkataloista! Kokemusta on, valitettavasti.
Kertoisitko vähän tarkemmin? Ihan vaan mielenkiinnon vuoksi.
Mielenkiinnosta haluaisin myös kuulla näistä kokemuksista.
nim. tyytyväinen yhden jukkatalon rakennuttanut.
Minä myös!
nm. todella tyytyväinen Jukka-talon toimintaan talo-toimittajana.
Jokos olisi valvojan aika painaa seis-nappia? Tästä 300 - 1200 eur/m2 vänkäämisestä ei ole hyötyä kenellekään - ei talonsa rakentaneelle eikä rakentamista suunnittelevalle. Lukekaa hyvät ihmiset otsikko ja kirjoittakaa siihen liittyen.
Ugh! Olen puhunut!
Ja Jukka-Taloon päädyimme, kaupat on tehty ja erittäin tyytyväisiä, ystävällinen täydenpalvelun paketti ja ammattitaitoinen myyjä… Kastelli-Talot hävisivät edustajansa vuoksi, joka ei toiminut oikein ammattimaisesti mielestämme… Aika näyttää mitä projektimme tulee maksamaan jne, mutta onpahan osaavat ammattilaiset mukana koko projektimme ajan isännän apuna, joten voimme itse kulkea myös leipätyössä
Meillä myös Jukkatalo rakenteilla, sisätöissä mennään. Olemme olleet todella tyytyväisiä, koko projektin kuluessa jukkatalo-myyjästä on ollut eniten hyötyä ja palvelu pelannut.
Paljon on kustannuksia joista on paha edes omaa metsää omistamalla karsia. Styroxeihin uppoaa paljon valuuttaa, antura- ja lattiavalu ei ole tosiaankaan ilmaista…
Iloinen on niin iloinen kun kilpitalo maksaa palkan!
Onpa kyllä vänkäämistä. Sain samanlaista vähättelyä ja virnistelyä osakseni 5 vuotta sitten kun suunnittelimme nykyisen talomme rakentamista. Uhosin että saadaan valmiiksi alle 1000e/m2, ja nyt kun on kaikki jälkipyykkikin pesty, voin todeta että jäätiin pihoineenkin reilusti alle tuon!
Tuolloin rakensimme Jukka-talon pienelementtinä, ja meilläkin viimeisellä viivalla olivat Jukka ja Kastelli. Jukka vei voiton myyjän asiallisuudella. Kun kävin Kastellilla hakemassa valmiin tarjouksen ilman miesä, myyjä oli niin törkeän sovinistinen, että hylkäsin tarjouksen saman tien. Olin tuolloin, ja olen seuraavassakin rakennusprojektissa meillä se joka sekä johtaa että rakentaa. Ilmeisesti aika vaikea käsittää joillakin että nainen ei päivystäkään hellan ääressä kun mies tekee TYÖTÄ
Seuraava talo on allekirjoittaneella puhtaaksi-piirtovaiheessa, kuukauden sisällä käynnistyy tarjouskyselykierros, katsotaan millaisia myyjiä nyt löytyy keneltäkin!
No, tämä ei liity mitenkään Jukka-taloon mutta Kastellista näyttää olevan muillakin samanlaisia kokemuksi, eli tarjousta kysyessä alkaa homma jo tökkimään. Meillä kyseessä valmistalo ja valintakriteerinä oli pohjaratkaisu joka löytyi Kastellilta sekä Jokerilta. Haluttiin taloon pieniä muutoksi, mm poistolämpöpumppu. Kastellin myyjä sanoi, että heidän käyttämä poistolämpöpumppu ei riitä ko taloon (alakerta reilu 90 neliötä, yläkerta valmius n 40 neliötä). Kysyi että eikö sähkölämmitys kelpaa ja vastasin että se on vihonviimeinen vaihtoehto. Myyjä kuittasi että eikös se poistolämpöpumppu ole melkein sama kuin sähkölämmitys. Että sellaista palveluasennetta. Toiseen kysymykseen lupasi vastata sähköpostilla, Jokerin mökkissä ollaan asuttu jo puoli vuotta mutta Kastellilta ei ole vieläkään tuohon kysymykseen vastausta.