moi vaan kaikille,
eli olis tarkoitus asentaa kulma keittiö mutta yllättäen seinien kulma ei ole 90 astetta vaan jotain muuta (2,5cm heitto 2m matkalla). onko ideoita tämän toteuttamiseen?
siis ongelmahan on se että ajatuksena olisi laittaa välitilaan lasi joten kaappien taakse ei voi oikein laittaa kiilojakaan, koska lasin läpi tämän varmaan huomaisi. tason asentaminen vinoon taas näkyy alakaappien ovien kohdalla ainakin.
Mulla oli nurkka hiukan vinossa, aukipäin eikä terävä. Lisäksi sama seinä oli hiukan ulospäin vino, siis ylöspäin ulkoneva. Välitilan takana on koolaus, jolla kulma hoidettiin yhdeksäänkymppiin. Ja yläkaapin alareunan kohdalle jäi “hylly” jonka päällä yläkaappi makaa niukasti. Ei kylläkään tullut sitä lasia vaan maalattu ja lakattu paneeli.
Jos niitä pintoja ei ole vielä liian valmiiksi tehty, niin aina nuo feidaamaan pystyy.
MOIKKA
Oli vastaavanlainen tilanne mullakin.Ratkaisin itse asian tällä tyylillä.Laitoin kaapit suoraan linjaan kiilojen kanssa.Välitilan sitten oikaisin vanerilla ja täyteaineella.Tein vanerista paksummasta heittopäästä kiilan mallisen suikaleen joka meni melkein nollapaksuuteen jonka kiinitin minun tapauksessa ruuveilla ja saneerauslaastilla tasotin suoraan koko leveyden mitan.Alakaapin pöytätaso sitten peitti heittokorjauksen.Toivottavasti sait jotain ideata tapauksestani.
kiitos nopeista vastauksista.
en viittis enää lähtee seinää purkamaan. on siis just lyöty umpeen ja toisella puolella, minne seinää pitäisi siirtää on takka. pitäisi siis käytännössä siirtää liitos kohdasta seinää, sit jos purkaa paneelit pois niin sen tekis jo samalla vaivalla. kiilaus tuli itsellänikin mieleen mutta sitten tosiaan tarvii välitila tehdä jostain muusta kuin lasista, varmaankin.