ostettiin keittiö nimeltämainitsemattomasta firmasta, josta käytiin ottamassa mitat ja suuniteltiin keittiö meidän kanssa. asennuksessa ilmeni että lämminvesiputki jää justiinsa tiskikoneen alle ja liesituulettimen hormi on n.10cm. sivussa, sain kaappeja siirettyä sen verran että vesi ja viemäriputket tulevat kaapin alle(kaapit ei enään sillä paikalla johon ne suuniteltiin), joudun kumminkin putkia vielä viedä n.30cm. sokkelin alla ja liesituulettimen hormiputki on vieläkin n. 6cm. sivussa. keittiöfirmasta suositeltiin rakentamaan kotelo, jonka sisällä saa putken vietyä oikealle kohdalle, henkilö kohtaisesti emme pidä kotelo ajatuksesta, koska kaappien päällys jää avonaiseksi ja kotelo jäisi näkyville. hormiputkea saisi siirrettyä, mutta silloin joutuisin paneloimaan katon uusiksi, mitä emme mielellään tee koska katto on uusittu jonkinaikaa sitten. kaikki tämä olisi välttynyt jos keittiöfirmasta olisi otettu tarkat mitat(mikä ei olisi ollut mahdottomuus koska kaikki putket oli esillä ja mitattavissa). Kun olemme pyytäneet että myyjä tulisi katsomaan paikan päältä tilannetta jotta voisimme yhdessä tehdä jonkinlaisen kompromissin niin myyjä on todennut vain että ei ole aikaa sellaiseen.. näin kuulemma sattuu ja myyjä ei omasta mielestään ole tästä vastuussa....? Tuntuu siltä että myyjää ei kiinnosta muu kuin että rahat tulee ajoissa hänen tililleen..
elikkä mitä meillä on oikeus vaatia keittiöntoimittajalta?
pitäiskö vain tyytyä sekundaan kun priimasta on maksettu??
Kyllä ko. firma on mielestäni velvollinen tuossa tilanteessa hoitamaan asian niin, että toimitetut kalusteet ovat alkuperäisen suunnitelman mukaiset. Mitä tarkalleen on toimitettu väärin? Olisi myös mielenkiintoista tietää, mikä firma on kyseessä. Laita vaan lisää faktoja kehiin niin mietitään.
mitään ei ole toimitettu väärin, vaan jos mittaus vaiheessa olisi otettu "tarkatmitat" ei tätä olisi tapahtunut. kaapistojen päähän tulee 30cm. leveä avohylly jos esim. edellämainittu avohylly olisi ollut 10cm. kapeampi kaikki mitat olisi pitänyt paikkaansa ja putket olisi ollut oikealla kohdalla.
Tehkää reklamaatio älkääkä maksako laskua. Jos kaikki on kohdallaan avohyllyä kaventamalla, niin eikö silloin kannattaisi tehdä niin?
ehdottomasti reklamaatio!!!
eikä mitään omatoimisia ratkaisuja ennen vastinetta!
sillä valitettavasti niihin omiin ratkaisuihin se ns. takuu yleensä kaatuu...
kaikki keskustelu spostin välityksellä(ei mitään suusanallisia)jotta jää bittejä talteen mahdollista tulostusta varten...
kerro vaan rohkeasti ko. firman nimi, sillä valitettavasti vain niin tällaiset voidaan jatkossa välttää.
...ja nimenomaan myyjä on vastuussa koska hänen kanssaanhan te olette sopimuksen tehneet!!!
Kyllä se mun mielestä on pikaisesti ajateltuna tilaajan omalla vastuulla, mikäli mitat ovat olleet jollakin tavalla virheelliset.
aloittajahan kirjoitti: “ostettiin keittiö nimeltämainitsemattomasta firmasta, josta käytiin ottamassa mitat ja suuniteltiin keittiö”
Eli se että käyvät itse mittaamassa ei vaan aina toimi!
Näin on näreet, kyllä toimittajat käyvät yleensä mitoilla, niin kuin tässäkin tapauksessa ja silloin vastuu mittojen oikeelliseedesta on heidän.
Kannattaa muuten hankkia keittiö joltain suurelta ja luotettavalta merkkivalmistajalta, joka on myös aidosti kiinnostunut asiakastyytyväisyydestä oman maineensa ja liikeideansa ylläpitäjänä. Itse hankimme keittiömme tällaiselta valmistajalta. Saimme ensiluokkaisen palvelun, upeat kalusteet, koneet osin kampanjahintaan eikä kokonaisuus tullut juurikaan kalliimaksi verrattuna muihin tarjouksiin.
Otimme tarjoukset kolmelta valmistajalta. Jo itse tarjousprosessi oli mielenkiintoinen, siinä jyvät erottuivat akanoista.
Saitteko mittausten jälkeen päivitetyt kalustekuvat? Jos näissä kuvissa ristiriita toimitetun kanssa, homma selevä → kalusteet ei ole kuvan mukaiset.
Asialliset toimittajat kyllä toimittavat päivitetyt kalustekuvat…
Anteeksi, luin liian nopeasti Kyllähän luulisi kyseisen firman olevan vastuussa mittavirheestä, mikäli ovat itse käyneet mitat ottamassa.
Meillä on kokemusta kahdesta keittiöstä. Remppakeittiön teki pienen pieni nyrkkipaja, joka hoiti pienet mittavirheet + koteloinnit (allaskaappiin) ensiluokkaisesti yhdellä sanomisella. Toinen keittiö tuli uuteen taloon tunnetulta firmalta, joka kusi suunnittelun + mittauksen täysin. Yksi vika oli juuri mittaus/suunnitteluvirhe, joka korjaantui sillä että kaappi vaihdettiin laatikostoksi (kaapin oven kahva esti avautumisen). Toinen (vaan ei viimeinen) virhe oli ns.baarikaapin pituus suhteessa tuentaan (eli notkui keskeltä senttejä…). Molemmat olivat alunperin kuulemma meidän virheitä, kun olimme hyväksyneet heidän suunnitelmansa. (Sen myönnän että se oli meidän virhe, kun päätettiin ostaa heiltä…)
Totuus kuitenkin on, että mittavirheet ovat toimittajan virheitä eritoten jos he kertovat tekevänsä tarkistusmittaukset, jotta kaikki mitat täsmäävät.
Keittiökauppoja (tai vaikka talokauppoja) tehdessä kannattaa kysyä miten he hoitavat reklamaatiot. Samaten asennus kannattaa ostaa keittiökaupan kautta eikä heidän suositteleman asennusfirman kautta. Muuten jos kalusteet on maksettu ja asentaessa tulee ongelmia, niin monesti keittiökauppa jo pesee kätensä (kun ei heillä ole enää eurojakaan hommassa kiinni).
Kyllä vastuu on täysin myyjän mikäli on käynyt mittaamassa. Liian usealle mittakäynti on valitettavasti vain myyntikäynti ja oikeaa kokemusta keittiöasennuksesta ei ole. Jotkut tarjoavat avaimet käteen eli suunnittelu, mittaus, tarkistusmittaus ennen toimitusta, toimitus ja asennus. Jos itse mittaa ja tilaa on itsellä vastuu.