Moi
Talonrakennus alkamassa. Nettiä selatessa törmäsin kodinkoneiden hankintaan Virosta / Tallinnasta.
Koitin selailla mutta en löytänyt tuoretta keskustelua aiheesta.
Onko kellään kokemusta nettitilauksista vai onko kannattavampaa hakea itse ?
Meillä tarve ostaa kaikki eli hintaa kertyy...
Kiitos jo etukäteen vastauksista.
Rakentaja 2015
Yleensä rakennustarvikkeet ovat halvempia Virossa. Tallinnassa rautakauppa Espak on hyvin käytetty. Suomalaisetkin tavarat on Tallinnassa halvempia. Kodinkoneista ei ole kokemuksia. Niitä saa tänne toimitettuna. Jos ostaa enemmän, kannattaa tuoda itse kerralla.
Ei ole nykypäivän tuntumaa viron hintoihin mutta kymmenen vuotta takasin itse toimin näin ,että tein luettelon mitä ja paljonko mitäkin tarvitsin otin tarjouksen millä ne suomesta saisi,sitten menin viroon saman luettelon kanssa kysyin mikä olisi heidän hintansa,sitten vertasin hintoja ostin edullisemmat tarvikkeetkummastakin maasta.(huom kaikki ei ole virossa edullisenpaa vaikka suurin osa onkin jopa suomessakin valmistettu).Sitten vain rekka kauppaan ja tarvikkeet kyytiin.Vielä kannattaa huomioida että ostaa tavarat samasta paikasta koska saa myös alennukset pikkuostoksista kun laskun loppusumma vaikuttaa jokaisen ostetun tavaran hintaan eikä tarvitse juosta monessa paikassa kun on yksi luotettava myyjä jonka kanssa asioi.Koska liikkeitä ei voi mainostaa,mutta kyllä vaivan palkat rahdin päälle sai.