Moi!
Meilä on kaksi vilkasta sakemannia ja haettaisiin laminaattia joka olisi samalla kestävä, pitävä tassuille ja kynsille ja samalla edullinen!!! Kuullostaa mahdottomalta tietenkin sillä eihän halvalla saa kyvää, vai saako sittenkin!!
Kysyn nyt viisaammilta mitä laminaattia suosittelisitte ja tietenkin panostan kalliimpaankin jos muuten en saa haluamaani…
Alle kympillähän saa jo kestävää mutta ne on varmaan koiralle kuin luistinrata??
Neuvoja kiitos!!!
Olen kuullut jostain perko(?) laminaatista, mut kai niitä on muitakin.
Eiköhän kaikki laminaatit ole kovuutensa "ansiosta" koiralle liukkaita. Paljon koirasta ja sen luonteesta kiinni kuinka liukastelee. Itsellä sen verran vauhdikas koira, että ei puhettakaan laminaatista, vaan laadukas muovimatto joka kestää koiran kynnet ja lapsien tavaroiden heittelyt, sekä ei ole liukas. Mutta se että kuinka paljon trendit ja käytännöllisyys vaikuttaa kenelläkin valintoihin, on jokaisen itse päätettävä.
Meilläkään ei laminaatti käy, olen miettinyt muovimattoa tai korkkia.
Kokemuksesta voin varoittaa, sellaista laminaattia ei ole mihin koiran
kynsien jälkeä ei jäisi. Kun on liukas alussta, koira luonnostaan työntää kynnet ulos liukuessaan ja ½ vuotta, siinä näkyy missä mennään.
Ystävän neuvo, älä laita laminaattia.
Talot ovat kuitenkin asumista varten…eikös vaan? Jälkiä syntyy on se pintamateriaali mitä hyvänsä.
Laita sellaista joka sinua eniten mielyttää ja uusi kun hirvittää katsoa. Ikuista materiaalia ei olekkaan.
Meillä ainakin laminaatti kestänyt vuoden verran ilman koiran kynsien jälkiä. Pitkän etsinnän jälkeen päädyimme Paradorin valmistamaan laminaattiin. Pinta ei aivan sileä vaan siinä on pientä “aaltoilua”. Ainakaan meidän koiran alla ei tunnu kovinkaan liukkaalta.
Ns. yleisiin tiloihin tarkoitetut (kovuusluokaltaan 32 - 33) laminaatit kestävät kyllä koirankynnet naarmuuntumatta; liki 10 vuoden kokemus. Tuo pieni “aaltoilu” on laminaattien “tyyppivika”, joskin aika pieni sellainen.
En tarkoittanut aaltoilulla mitään vikaa vaan että, kädellä tai jalalla kokeiltuna, pinta ei ole sileä vaan siinä on pientä “kohokuviota”.