Kokemuksia kvartsivinyyli- laattalattiasta?

Löysin ihanan näköisen materiaalin upofloorilta lattiaan. ainut ongelma vaan se, et on aikaisemmin minulle tuntematon, en ole koskaan kuullutkaan. Kvartsivinyylilaatta on suunniteltu hyvin kuormitettujen julkisten rakennusten lattiamateriaaliksi. Itse laatta on vain 2 mm paksu ja se kiinnitetään lattiaan liimaamalla. Tarkoitus olisi laittaa sitä mustavalkoisena shakkiruudutuksena khh, ja eteisen lattiaan mahdollisesti jopa keittiöön.

Jos jollakin ihan mitä vain kokemuksia, olen todella kiitollinen avustanne!

Kuten jo kuvailitkin, kyseessä on 2mm. paksu vinyylilaatta, joka asennetaan liimaamalla suoraan tasoitettuun alustaan. (myös levyalusta käy).

On todella kulutusta kestävä tuote, jota paljon käytetään julkisissa tiloissa. Esim porrashuoneissa, käytävillä, varastoissa, odotustiloissa, rukaloissa, jne.

Liimaus suoritetaan ns. märkä-liimauksena, ja jyrätään alustaan hyvän tartunnan aikaan saamiseksi.

Reunalaattojen sovitusleikkaus voidaan tehdä mattopuukolla - vähän laattaa lämmittämällä (pienet määrät), tai “kartonkileikkurilla” (ilman lämmitystä).

Laatat ovat tehtaalla valmiiksi pintakäsiteltyjä (pur-pinnoitettu).

Jatkossa hoito, kuten tavallisella muovimatolla, mutta käytön mukaan tarvittaessa vahaus (muovimatoillle tarkoitettu “metallivaha”).